До 27 травня триває фестиваль DocsBarcelona, у межах його індустрійної секції традиційно відбудеться Speed Meeting — серія особистих зустрічей команд проєктів фільмів з дистрибʼютор(к)ами та професіонал(к)ами кіноіндустрії. 25 травня в межах Speed Meeting Docudays UA представить 5 проєктів у блоці «Україна у фокусі». Розпочнеться подія з виступу Вікторії Лещенко, програмної директорки Docudays UA, яка ще раз наголосить на важливій ролі підтримки української культури та документалістики сьогодні, солідарності індустрії проти російського імперіалізму та військових злочинів.
Проєкти-учасники Speed Meeting «Україна у фокусі»
Висота
Режисер: Максим Руденко
Продюсер(к)и: Вікторія Слопіцька, Максим Руденко
Василь, колишній стрибун із трампліна, нині працює тренером у школі зі стрибків із трампліна для дітей у Карпатах. Він живе далеко від цивілізації, а гори є джерелом його життєвої сили. Василь — одинак, а спорт — це все його життя. Завдяки зусиллям Василя лижний трамплін та спортивна школа досі працюють.
Одна з його мрій — власним коштом відбудувати старий трамплін за міжнародними стандартами. Він також бажає, щоб його учні та учениці мали змогу досягнути вершини спортивної кар’єри та брати участь у міжнародних змаганнях.
Женя — улюблена вихованка Василя. Протягом п’яти років він витратив багато енергії, щоб зробити її чемпіонкою. Завдяки її успіху, його мрія збувається. Вона йде далі у своїй кар’єрі, і починає працювати з іншим тренером. Стосунки Жені та Василя поступово змінюються. Дівчина підростає, і її мотивація не така сильна, як була: вона вирішує спробувати кар'єру акторки. Робота Василя, здається, вже не має сенсу. Але він знаходить у собі сили почати все спочатку.
Фрагменти льоду
Режисерка: Марія Стоянова
Продюсер(к)и: Аліна Горлова, Максим Наконечний
Батько режисерки, (пост)радянський фігурист ансамблю «Балет на льоду», гастролював і знімав життя в капіталістичних країнах та у себе вдома на зламі 80/90-х років. Перевідкриття його VHS-архіву означає дорослішання. Перебуваючи у певному процесі, можна мати ілюзії щодо бажаного місця призначення, але не лишається сумнівів щодо того, від чого хочеш втекти.
Мир для Ніни
Режисерка: Жанна Максименко-Довгич
Продюсерки: Люба Кнорозок, Деа Гʼїновці
Біль утрати штовхає матір оборонця донецького аеропорту, замордованого російськими найманцями, боротися за покарання воєнних злочинців в українських та міжнародних судах. Слідство може тривати довше, ніж її життя. Проте Ніна не здається та намагається вижити психологічно. Чи це взагалі можливо — примиритися з утратою найдорожчих на війні?
Найс Лейдіз
Режисерка: Марія Пономарьова
Продюсер(к)и: Рохір Кремер, Максим Наконечний, Анна Зобніна, Аліна Горлова
Команда енергійних літніх чирлідерок під назвою «Найс лейдіз» з Харкова готуються до участі в Чемпіонаті Європи. Долаючи суспільні упередження та невпевненість у собі, вони тренуються для змагань з молодшими суперницями у єдиній доступній категорії — «25+». Жорстоке російське вторгнення в Україну порушує їхні плани та цілісність команди. Чи буде місце для чирлідингу в часи травми та вимушеного переміщення?
У повітрі
Режисерка: Оксана Сигарева
Продюсер(к)и: Оксана Сигарева, Наталія Погудіна
Дев’ятирічний Саша навчається в цирковій студії в Харкові (Україна). Весь свій вільний від навчання час він присвячує вправам у повітрі. Його викладач і керівник студії Світлана (50) вбачає в ньому талановитого та перспективного повітряного гімнаста. Разом з ним у цирковій студії навчається близько 100 дітей. Син Світлани — Женя (24) — теж повітряний гімнаст, випускник студії, він допомагає їй навчати дітей. Однак у нього — протилежний підхід до викладання та амбіції відкрити власну сучасну циркову студію.
Після повномасштабного російського вторгнення до України в лютому 2022 року фільм зазнає кардинальних змін. Женя лишається у Харкові захищати свою країну. Світлана, Саша та ще 25 дітей циркової студії евакуюються до Будапешта. Принцеса Монако запрошує їх виступити в Монте-Карло у шоу, організованому на підтримку України.
Саша і всі циркові діти звикли балансувати на арені цирку. Вони не уявляли, що їм знадобляться навички балансування в житті. Ба більше, бути на межі виживання у світі дорослих.