Події в межах програми триватимуть із 31 травня по 6 червня. Окрім серій інсталяцій і кінопоказів, її важливою складовою стануть дискусії з художниками/-цями, куратор(к)ами та експерт(к)ами, що допоможуть осмислити представлені роботи та мистецькі практики.
«Ми продовжуємо фокусуватися на мистецькій роботі з архівами. Цьогоріч це, в тому числі, особисті архіви художників/-иць і різні підходи до них: документаційні, щоденникові й комеморативні. У межах програми — співпраця із запрошеними куратор(к)ами: серія аудіовізуальних інсталяцій музичної агенції “Ухо” в Будинку кіно, а також кінодобірка від берлінської ініціативи, що створює спільні простори для роботи із культурною пам’яттю та її розмаїттям», — коментує Олександра Набієва, кураторка програми DOCU/CИНТЕЗ
«Антологія української кухні 2022–2024»
Інсталяція художника Володимира Кузнецова створена із документації життєвих історій та актів солідарності на основі відеоматеріалів «Архіву війни», відео- та аудіозаписів митця. Проєкт відтворює моменти волонтерської діяльності та суспільної взаємопідтримки, засвідчуючи невпинну працю волонтерів/-ок у часи війни.
Створено у співпраці з композиторкою Мар’яною Клочко.
Простір кінотеатру «Жовтень»,
31 травня — 6 червня.
Вхід вільний.
«Слухаючи відсутність: звукові архіви (не)спорожнілих кімнат»
Інсталяційна програма агенції «Ухо» (кураторка — Саша Андрусик) із трьох частин, що різняться між собою і хронологією зібраних записів — Київ до повномасштабного російського вторгнення, Київ після нього та Київ в момент переходу, — і способом роботи з ними.
Зниклий мирний Київ до 2022-го — в аудіовізуальній інсталяції Kyiv Eternal Олега Шпудейка. Фрагменти польового звуку, розвиваючись і підсилюючись із допомогою художніх засобів (ембієнтної композиції), формуюють «цикли пам’яті». В інсталяції використано відеороботу Кахни Баранович і Марини Оснач, маппінг створено Іллею Коваленко / ctrl-i.
Київ після вторгнення — тема документальної аудіоп’єси Death in June Яна Спектора, створеної на основі записів, зібраних у Києві, Чернігові та Володарці. Це приватний щоденник втрат, але водночас звуковий відбиток Києва весни–літа 2023-го.
Третя частина — невеликий архів домашніх музичних записів, зроблених містян(к)ами весною 2022-го і зібраних агенцією «Ухо».
Будинок кіно,
31 травня — 2 червня; 4 червня, 18:00 — модерований artist talk із учасниками/-цями «Документальний звук. Саундскейпінг пам’яті, свідчення та мистецькі практики».
Вхід вільний.
Кінопрограма з архівних фільмів від кураторського дуету Ґало Е. Рівера та Бетан Гʼюз із ініціативи SİNEMA TRANSTOPIA. Дивитимемось і обговорюватимемо стрічки «Дорога трудових мігрантів», режисер — Тунджель Куртіз (Швеція / Туреччина, 1978) і «Сто дітей в очікуванні на потяг», режисер — Іґнасіо Аґуеро (Чилі, 1988).
SİNEMA TRANSTOPIA — це кінотеатр і суспільний простір у Берліні, націлений як на місцеві, так і міжнародні спільноти, у якому робота з кіно та історією розглядається як робота з культурною памʼяттю, присвячена розмаїттю кінокультури та кіномистецтва. Назва об’єднання походить від терміну, який дослідник міграції Ерол Їлдиз використовує для опису просторів, де «міжнаціональні зв’язки та відносини сходяться в одну точку, переосмислюються та виливаються в повсякденні контексти».
Кінотеатр «Жовтень»,
1–2 червня.
Вхід на покази за фестивальними абонементами чи квитками.
2 червня, 18:00 — тематична дискусія «Простори спільного. SINEMA TRANSTOPIA» із учасниками/-цями ініціативи.
Вхід на дискусії вільний.
Детальний розклад тут.
_______
Події міждисциплінарної мистецької програми DOCU/CИНТЕЗ відбудуться в кінотеатрі «Жовтень» і в Будинку кіно з 31 травня по 6 червня. Ексклюзивний партнер програми — двомовне медіа про українське мистецтво ArtsLooker. Партнер програми — Суспільне Культура — український суспільний мовник та онлайн-медіа про сучасну культуру.
21 Docudays UA відбувається за підтримки Посольства Швеції в Україні, Посольства США в Україні, International Media Support, Посольства Королівства Нідерландів в Україні, Посольства Естонії в Україні, Польського інституту в Києві, Французького Інституту в Україні, Данського інституту культури, Чеського центру Київ і Посольства Угорщини, Київ. Думки, висновки чи рекомендації не обов’язково відбивають погляди урядів чи благодійних організацій цих країн. Відповідальність за зміст публікації несуть виключно її автор(к)и.