Світова прем'єра фільмів Civil Pitch 2.0 на Hot Docs

31 березня 2023

На участь у програмі Civil Pitch 2.0 надійшло 150 заявок — з них журі обрало 4 проєкти, які отримали не лише гранти на виробництво фільмів, але й менторську підтримку на всіх етапах роботи. Вітайте світову прем’єру стрічок-переможниць на ювілейному 30-му кінофестивалі Hot Docs у Канаді!

Усі чотири короткометражні документальні проєкти — історії про війну та людей під унікальним кутом зору. «Стрічка “89 днів” Павла Дорогого переносить нас у харківську станцію метро, перетворену на бомбосховище, і знову — на станцію метро. У роботі “Під крилом ночі” режисерка Леся Дяк занурюється в нове життя 11-річної Олесі в Бельгії, яка чекає нічного дзвінка батька з дому. У “Гостях з Харкова” Галина Лавринець спостерігає, як активістка Неля допомагає містян(к)ам адаптуватися до сільського життя. А “Наша робо сім’я” Анастасії Тихої — популяризує дитячий гурток робототехніки та програмування у Вугледарі. Насолоджуйтеся цілковито свіжими українськими документальними талантами 2023 року!», —  коментує подію Мирося Ватаманюк, програмерка кінофестивалю Hot Docs.


Розклад показів, квитки та інші необхідні деталі — шукайте за посиланням. А в червні — очікуйте українську прем'єру фільмів на ювілейному Docudays UA.


«Civil Pitch 2.0 стартував наприкінці 2021 року. Ми активно планували майстерні, опікувалися заявками, були на постійному зв'язку з іноземними тьютор(к)ами. За декілька днів до повномасштабного вторгнення ми все ще планували програму воркшопу, і навіть сподівалися привезти наших тренерів/-ок до Києва. Саме існування і нас, і цього воркшопу, і, зрештою, чотирьох фільмів  — зараз, з огляду на все, що відбулось і відбувається, здається дивом. Я вдячна всім, хто нас підтримав на цьому шляху: команді програми, тьютор(к)ам, донор(к)ам та, звісно, режисер(к)ам і їхнім знімальним групам, які вперто працювали над своїми проєктами. 


Коли після початку повномасштабного вторгнення ми відновили діяльність у межах Civil Pitch 2.0, то змінили слоган проєкту так: "Кіно, що наближає перемогу". Це було більше ніж пів року тому. Сьогодні я не знаю, чи може кіно справді наблизити перемогу, але я точно знаю, що кіно може допомогти нам пережити найскладніші події та осмислити їх. Я сподіваюся, що фільми Civil Pitch 2.0 нададуть як іноземній, так і українській аудиторії можливість усвідомити, що з нами відбувається», — додає Дар’я Бассель, директорка індустрійної платформи DOCU/ПРО.


Фільми-переможці Civil Pitch 2.0, які можна буде переглянути на Hot Docs



«89 днів»

режисер — Павло Дорогой 


З перших днів війни метрополітен став бомбосховищем для багатьох харків'ян/-ок. Два місяці вони облаштовували його для більш-менш комфортного життя. Але місцева влада та керівництво метрополітену хочуть звільнити підземку від мешканців/-ок і знову запустити транспортну мережу.


Павло Дорогой народився 22 червня 1985 року в Харкові. У 2016 році навчався в школі сучасної фотографії «DOKDOKDOK». У 2019 році в межах Лабораторії документального кіно зняв свій перший короткометражний документальний фільм «Щоденник 1937». З початком повномасштабного вторгнення він зосередився на фіксуванні ситуації в Харкові та області. Його фотографії були опубліковані в багатьох європейських виданнях, включно з Der Spiegel, американських New York Times і New Yorker. З березня по травень працював над стрічкою про життя людей у ​​харківському метро впродовж перших місяців війни. Його повнометражний документальний фільм «METRO 2022» отримав нагороду «EFM» на «Форумі нових візій» Міжнародного фестивалю документального кіно «Їглава» у 2022 році.




«Під крилом ночі»

режисерка — Леся Дяк


11-річна Олеся з України росте під маминим крилом, але далеко від дому. Танець і дотик — її спосіб вивільнити гнів і пристосуватися до реальності Брюсселя. Щовечора Олеся чекає на дзвінок тата з України. Надзвичайна близькість родинних стосунків живить силу дівчинки, чия тендітність підважена постійною тривогою з моменту повномасштабної війни Росії проти України.


Леся Дяк — українська режисерка та продюсерка документального кіно. Здобувши  ступінь магістерки з комунікацій, Леся також закінчила Кіношколу Сергія Буковського у 2017 році. У 2022-му вона завершила навчання на міжнародній магістерській програмі документального кіно «DocNomads». Леся — авторка кількох короткометражних документальних фільмів, відібраних для низки міжнародних кінофестивалів і присвячених насамперед травмі та досвіду зцілення. Її незавершений повнометражний документальний дебют «Dad’s Lullaby» отримав нагороду за «Найкращий документальний фільм на завершальній стадії виробництва» від Sarajevo Talents from the East та грант на постпродакшн від IDFA Bertha Fund.




«Гості з Харкова»

режисерка — Галина Лавринець


Неля — власниця музею-садиби народно-побутового ужитку «Омелькова хата» в селі Козубівка Полтавської області. Неля разом зі своїм чоловіком Олександром  допомагають адаптуватися в селі переселенцям/-кам, що рятувалися від бомбардувань та обстрілів у Харкові. Вони стають один для одного друзями. Через війну, Неля дуже боїться голоду: аби переселенці/-ки з Харкова могли себе прогодувати, вона дає їм великий город з посадковим насінням, на якому ті саджають картоплю та овочі. 


З часом стає зрозуміло, що переселенці/-ки з міста не готові до важкої фізичної роботи на городі, адже сподіваються, що війна скоро закінчиться. Без догляду посаджений врожай починає псуватися. Чи вдасться їм знати компроміс, врятувати город і свої взаємини?


Галина Лавринець — режисерка, культурна менеджерка, продюсерка. З 2019 року є членкинею Української гільдії режисерів та Української кіноакадемії, а також Творчого об’єднання українських документалістів/-ок «Вавилон'13» — з 2015 року.




«Наша робо сім’я» 

режисерка — Анастасія Тиха


Після повномасштабного російського вторгнення в Україну, Микиті (12) разом із батьками та молодшим братом довелося  покинути свій дім у Вугледарі, невеликому шахтарському містечку Донецької області. Осівши на новому місці, вони кинули всі сили на відновлення головної сімейної справи — клубу для дітей, які захоплюються робототехнікою та програмуванням.

Готуючись до головної події — Всесвітньої олімпіади роботів, команда у складі Микити та його партнера Олексія проходить через багато спроб і невдач. Але попри все, вони активно рухаються вперед, доводячи, що наполеглива праця та пристрасть на шляху до своєї мети можуть допомогти пережити найважчі часи.

Анастасія Тиха у 2018 році закінчила Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені Карпенка-Карого (Факультет «Документального кіно»). У 2018 році Анастасія стала стипендіаткою програми «Gaude Polonia» Міністра культури та національної спадщини Республіки Польща та приєдналася до відділу документального кіно «Doc.Pro» Кіношколи Анджея Вайди у Варшаві. Вона працювала в українській кіноіндустрії як сценарна супервайзерка та друга асистентка режисерів/-ок. З 2019 року Анастасія є програмною директоркою «КІНОКО», першого українського кінофестивалю операторського мистецтва. Анастасія — членкиня Української гільдії режисерів. Анастасія також учасниця кіноколективу «Babylon’13».
___________

Ці фільми створені в межах програми «Civil Pitch 2.0», яка реалізується ГО «Докудейз» як частина проєкту «Програма сприяння громадській активності “Долучайся!”», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні. Зміст цих фільмів є винятковою відповідальністю Pact та його партнерів і не обов’язково відображає погляди USAID або уряду США.


Ці фільми отримали фінансову підтримку від Goethe-Institut.

22 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 6 — 13 
червня 2025
Відкриваємо прийом фільмів на Docudays UA-2025
Новини
01 серпня 2024
Відкриваємо прийом фільмів на Docudays UA-2025
Новини
01 серпня 2024
ГО «Докудейз» запускає проєкт LAB: DOCU/СИНТЕЗ х Архів війни
Новини
26 липня 2024
ГО «Докудейз» запускає проєкт LAB: DOCU/СИНТЕЗ х Архів війни
Новини
26 липня 2024