«Кінофестивалі: тусовка для своїх чи рушій змін?» Публічна дискусія

Для чого потрібні фестивалі? Це місце для ескапізму та аполітичного споглядання мистецтва на широкому екрані чи можливість зайняти чітку позицію та промотувати соціальні зміни, що відповідають цінностям та переконанням фестивалю? 


Здавалося б, все просто: відмовтеся від участі фільмів країни-агресорки, влаштуйте спеціальні покази з репрезентацією маргіналізованих груп, закликайте до миру та справедливості. Однак де проходить межа між щирим активізмом та показовим відхрещуванням від відповідальності? 


Міркуючи про образи майбутнього, ми поговоримо про етичні виклики, які поставали перед кінофестивалями та як пройдений шлях формує бачення сучасного кінофестивалю.

Учасники/-ці:
Богдан Жук, Ева Кріжкова, Марко Ґрба Сінгх, Мирося Ватаманюк.

Модератор:
Алекс Малишенко, кіножурналіст, випусковий редактор онлайн-видання про кіно Moviegram та програмний директор фестивалю Mykolaichuk OPEN.

Богдан Жук — відбірник Київського міжнародного кінофестивалю «Молодість», найбільшої кіноподії України (51-й випуск фестивалю відбувся в грудні 2022 року). Здобувши освіту мовознавця та попрацювавши перекладачем, журналістом і ведучим на радіо, Богдан приєднався до команди «Молодості» у 2014 році як пресаташе (до 2015 року) і відбірник. Він формує конкурсні та позаконкурсні програми «Молодості» та курує програму ЛГБТК+ SUNNY BUNNY — найстаріший захід України на квір-тематику (існує з 2001 року). У 2023 році SUNNY BUNNY стає першим в Україні квірним кінофестивалем. Фестиваль, співзасновником і директором якого є Жук, пройде у червні цього року.

Жук також координує міжнародні заходи «Молодості», присвячені українському кіно, програми на фестивалях 
Encounters (Бристоль, Велика Британія), BEAST (Португалія), Jugendfilmtage (Цюрих, Швейцарія), Soura (Берлін); фестивалі QueerScope (Німеччина і Швейцарія) та Image+nation (Монреаль, Канада), а також дні українського кіно за кордоном (Мюнхен, Лондон, Париж, Порту, Прага тощо). Крім того, він працює в команді відбірників Міжнародного кінофестивалю BEAST (Порту), а також комунікаційником Британської ради в Україні й перекладачем фільмів для національних релізів і фестивальних показів.

Член журі на Teddy Awards (Берлінале), BEAST IFF (Порту), Image+nation (Монреаль), TLVFest (Тель-Авів), Crime & Punishment IFF (Стамбул), Mezipatra QFF (Прага).

Ева Кріжкова — закінчила Факультет кіностудій в Академії перформативних мистецтв у Братиславі. Як співзасновниця, піар-менеджерка та менеджерка проєктів у дистрибуторській компанії Filmtopia має широкий досвід дистрибуції документального та артхаусного кіно. У 20102019 роках була співзасновницею та головною редакторкою кіножурналу Kinečko, який надає майданчик для відкритої та ерудованої дискусії в словацькій кіноспільноті. З 2019 року організовує Міжнародний фестиваль документального кіно One World Slovakia в ролі його виконавчої директорки. Нині завершує роботу над своїм повнометражним документальним дебютом «Пташиний пагорб».

Марко Ґрба Сінґх — народився 1988 року у Белграді, Сербія. Нині навчається на PhD з режисури кіно на факультеті драматичних мистецтв у Белграді. Премʼєра його короткометражних документальних фільмів «Принаймні ми зустрілися» (2012) і «Блідий» (2013) відбулася на Visions du Réel. Його перший середньометражний фільм «Абдул і Хамза» (2015) здобув спеціальну відзнаку на Міжнародному фестивалі документального кіно у Марселі. Його короткометражний фільм «Якби це залежало від мене, я б ніколи не пішов» був показаний на Каннському кінофестивалі у секції ACID у 2017 році. З 2018 року Марко Ґрба Сінґх працює художнім директором BELDOCS — Белградського міжнародного фестивалю документального кіно. Премʼєра його першого повнометражного фільму «Вал» (2021) відбулася на кінофестивалі в Локарно.


Мирося Ватаманюк
, старша програмна координаторка міжнародної програми Канадського міжнародного фестивалю документального кіно Hot Docs у Торонто. Протягом понад 20 років створює програми художнього й документального повнометражного та короткометражного кіно для Торонтського міжнародного кінофестивалю, Аспенського ShortsFest, а також Фестивалю світового короткометражного кіно Канадського кіноцентру. Працює ведучою та продюсеркою на телеканалах CBC News, CBC Toronto і Rogers TV.

Алекс Малишенко, кіножурналіст, випусковий редактор онлайн-видання про кіно Moviegram та програмний директор фестивалю Mykolaichuk OPEN, який був створений вже під час повномасштабного вторгнення росії. Минулоріч співорганізовував декілька кіноподій у Харкові та Миколаєві. Дописує про кіно для різних українських видань, як-от: LB.ua, The Village Україна, друковане видання відродженого «Кінокола», яке готується до випуску, мультидисциплінарний проєкт DTF Magazine, ZN.ua, L'Officiel тощо.

 

 

 

 

 

Зала «КЛАСІК»
Кт. «Жовтень»
вул. Костянтинівська, 26
Понеділок
05 червня 2023
18:00
22 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 6 — 13 
червня 2025
Де дивитися фільми від Docudays UA після фестивалю: альтернативна дис…
DOCU/КЛАС
03 червня 2024
Де дивитися фільми від Docudays UA після фестивалю: альтернативна дистрибуція в Мережі DOCU/CLUB
Тривалість
90’
DOCU/КЛАС
03 червня 2024
Короткі фільми про важливі історії: для кого створюється короткометра…
DOCU/КЛАС
01 червня 2024
Короткі фільми про важливі історії: для кого створюється короткометражна документалістика
Тривалість
90’
DOCU/КЛАС
01 червня 2024
Про ґранти ззовні та зсередини: Ольга Бесхмельниціна та Ізабель Аррат…
DOCU/КЛАС
04 червня 2024
Про ґранти ззовні та зсередини: Ольга Бесхмельниціна та Ізабель Аррате Фернандес
Тривалість
90’
DOCU/КЛАС
04 червня 2024
Десятиріччя нової української документалістики: погляд кінокритиків/-…
DOCU/КЛАС
05 червня 2024
Десятиріччя нової української документалістики: погляд кінокритиків/-инь СКУ
Тривалість
90’
DOCU/КЛАС
05 червня 2024
Привіт, ми з України: що таке кінокураторство і як воно впливає на ім…
DOCU/КЛАС
06 червня 2024
Привіт, ми з України: що таке кінокураторство і як воно впливає на імідж країни
Тривалість
90’
DOCU/КЛАС
06 червня 2024