Зустрічайте програму спеціального випуску 19 Docudays UA «Надзвичайний стан», що розпочнеться в Києві 11–13 листопада, а далі помандрує нашою країною.
Більша частина програми сформована на основі тематичних добірок березневого фестивалю, перенесеного через війну. Відкриють кіновікенд дві стрічки литовського режисера Мантаса Кведаравічюса — «Маріуполіс» та «Маріуполіс 2». Перший фільм розпочав свою фестивальну історію на «Берлінале», а у 2016 році став завершальною подією 13-го Docudays UA. «Маріуполіс» розгортає оповідь про повсякдення міста на узбережжі Азовського моря, тоді ще — за два кроки від зони бойових дій. З початком повномасштабного вторгнення режисер повертається до Маріуполя. Він продовжує карбувати життя міста під загрозою війни: вдалині тривають бої за «Азовсталь», видніється Маріупольський драмтеатр, позначений як місце укриття дітей. «Маріуполіс 2» створений із врятованих фрагментів відео, відзнятих Мантасом Кведаравічюсом, котрого наприкінці березня 2022 року взяли в полон і вбили російські військові.
Показ стрічки «Маріуполіс 2» став можливим завдяки нашим партнерам — українській кінокомпанії «Артхаус Трафік». З 17 листопада фільм також можна буде переглянути в кінотеатрах України.
«Цьогоріч ми максимально включили до програми українське документальне кіно. Існує великий запит на власне кіно у наших спільнотах як у самій Україні, так і закордоном. Фільми національного конкурсу не були показані в Києві навесні. Утім, ми цілий рік знайомили зі стрічками програми аудиторію міжнародних майданчиків. Їх гостинно приймали фестивалі у Польщі, Британії та Німеччині. І ось, нарешті, наші фільми повертаються додому, одразу до багатьох міст, містечок і сіл України», — наголошує Вікторія Лещенко, програмна директорка Docudays UA.
У межах спецвипуску 19 Docudays UA, виникне нагода нарешті побачити фільми програми DOCU/УКРАЇНА на великому екрані: «Нескінченність за Флоріаном» (реж. Олексій Радинський), а також стрічку «Плай» (реж. Єва Джишиашвілі), яка цьогоріч перемогла в національному конкурсі.
Кадр з фільму «І кожна річка»
Відвідувачів/-ок фестивального вікенду в Києві також очікує українська прем’єра фільму «І кожна річка» (реж. Олеся Моргунець-Ісаєнко), присвяченого екологічній проблемі — збереженню та відновленню водних ресурсів.
Не пропустіть показ «DOCU/КОРОТКО: надзвичайний випуск» — добірки нових короткометражних фільмів, створених українськими кінематографіст(к)ами під час війни. До програми увійшли фільми: «Фортеця Маріуполь. Орест» (реж. Юлія Гонтарук), «Літургія протитанкових перешкод» (реж. Дмитро Сухолиткий-Собчук), «Мир і спокій» (реж. Миро Клочко, Анатолій Татаренко), «Я не хотіла робити фільм про війну» (реж. Надія Парфан). Програма створена за підтримки Українсько-данського молодіжного дому.
Кадр з VR-фільму «Іnvasions 1.2.3»
У межах міждисциплінарної програми DOCU/СИНТЕЗ запрошуємо на покази VR-фільму «Invasions 1.2.3» Алевтини Кахідзе та Пьотра Армяновського.
«Invasions 1.2.3» — проєкт, зроблений після звільнення Київської області від російських окупантів у 2022 році. Українська художниця Алевтина Кахідзе зустрічається з друзями в Ірпені, Музичах, Мостищі. Завдяки формату 360° парадоксальна дійсність російсько-української війни проявляється в кожному сантиметрі. Фільм створений на замовлення «Маніфести 14» та «Косово 2022».
До міжнародного блоку кіновікенду увійшли стрічки з різних програм 19 березневого Docudays UA.
Фільм «Синдром Гамлета» (реж. Єльвіра Нєвєра, Пьотр Росоловский) створює портрет молодого українського покоління, сформованого в умовах тривалої війни. «Фортуна Валентин» (реж. Єва Найдлінґер) — історія постмайданного героя, який очолює боротьбу з корупцією у рідному містечку та мріє підкорити Чорне море.
Кадр з фільму «Світло, всюди»
Стрічка американського режисера Тео Ентоні «Світло, всюди» стала справжньою сенсацією, здобувши «Спеціальну нагороду журі за американський документальний фільм» на кінофестивалі «Санденс» торік.
«Балконне кіно» режисера Павла Лозінського — камерна історія-спостереження, яка отримала «Гран-прі» на «Тижні критики» Міжнародного кінофестивалю в Локарно.
Кадр з фільму «Останнє покоління»
З-поміж іншого в добірці — «Останнє покоління» режисера Міколая Борови, а також фільм екоактивіста та учасника кліматичного руху Чжао Ляна «Мені дуже шкода» — поетичний есей про наслідки людського безумства. Прем’єра стрічки відбулася у 2021 році на Каннському кінофестивалі в межах нової секції «Кіно та клімат».
Переглянути фільми можна буде в кінотеатрі «Жовтень» і в онлайн-кінотеатрі DOCUSPACE. Слідкуйте за оновленнями на сайті та очікуйте розклад показів і дискусій найближчим часом.
Чільне фото: кадр з фільму «Мені дуже шкода».
_________
Спецвипуск 19 Docudays UA відбувається за підтримки Посольства Швеції в Україні, Стабілізаційного фонду культури та освіти 2022 Федерального міністерства закордонних справ Німеччини та Гете-Інституту, Європейського культурного фонду, International Media Support, Українсько-данського молодіжного дому, Посольства Швейцарії в Україні та Польського Інституту в Києві. Інклюзивність фестивалю підтримують «Ощадбанк» та Mastercard.
Думки, висновки чи рекомендації не обов'язково відбивають погляди урядів, благодійних організацій чи компаній цих країн. Відповідальність за зміст публікації несуть винятково його автор(к)и.