Ми продовжуємо започатковану у 2021 році програму DOCU/СИНТЕЗ, яка досліджує медіа в цілому та рухоме зображення зокрема на перетині різних напрямів. Цьогорічний фокус — на пошуках засобів мистецького висловлювання в умовах актуальної реальності.
У межах міждисциплінарної мистецької програми DOCU/СИНТЕЗ спеціального випуску 19 Docudays UA «Надзвичайний стан» 11 листопада о 12:00 запрошуємо на українську прем’єру «Invasions 1.2.3», VR-фільму Алевтини Кахідзе та Пьотра Армяновського. 12 листопада о 15:00 чекаємо всіх охочих на панельну дискусію «Інвазія: від наукового терміну до мистецької метафори», присвячену проєкту.
Історія, в яку занурює проєкт «Invasions 1.2.3», починається біля меморіалу «Всім померлим на самоті в російській окупації», який у 2021 році створила українська художниця Алевтина Кахідзе на місці поховання своєї матері. У променях сонця — прогулянка селами Музичі та Мостище, містом Ірпінь. Фільм зроблений після звільнення Київської області від російських окупантів у 2022 році.
«У якийсь момент я відчула, що наша Україна у воєнних реаліях настільки різна в кожному сантиметрі: тут руїни, а тут — уже граються діти. Саме для того, аби точніше передати це, я звернулася до формату відео 360°. Для мене важливо також, що він дозволяє глядачу/-ці самостійно обирати, на що дивитися.
Наша робота набагато ближче до перформансу, ніж до кіно. Я б навіть сказала, що це вистава, де сцена побудована навколо глядач/-ки, який/-а знаходяться в центрі подій. Об’єктив камери 360° охоплює все й одразу, не надаючи можливості монтувати, в класичному розумінні цього процесу. Утім, монтаж у нашому фільмі присутній — щоправда, влаштований він інакше», — розповідає Алевтина Кахідзе, авторка ідеї, художниця та перформерка.
«У програмі DOCU/СИНТЕЗ ми фокусуємося на пошуках кіномови — на різноманітті способів розповідати історії за допомогою нових технологій. «Invasions 1.2.3» — фільм, який особисто мене вразив і надихнув», — коментує артдиректор фестивалю Docudays UA, Роман Бондарчук.
В основі проєкту — тривала дослідницька робота Алевтини Кахідзе над темою інвазійних рослин, а також її співпраця з Олексієм Коваленком, кандидатом біологічних наук, співробітником Національного науково-природничого музею НАН України.
«Реальність, яка з одного боку чинить спротив репрезентації, підважує всі доступні символічні засоби, а з іншого боку, посилює потребу висловлювання як форми спротиву. Здається, для нас пошук засобів мистецької виразності змістився в іншу площину», — додає кураторка програми DOCU/CИНТЕЗ Олександра Набієва.
Для того, аби полегшити логістику та створити оптимальні умови для відвідування показів VR-фільму, просимо вас зареєструватися на подію за цим посиланням. Перегляд у шоломі віртуальної реальності доступний для глядачів/-ок в окулярах. Вхід на всі події програми — вільний.
VR-фільм «Іnvasions 1.2.3» Алевтини Кахідзе та Пьотра Армяновського
Дати проведення: 11–13 листопада
Графік роботи: п’ятниця–неділя з 12:00 до 20:00
Вхід вільний, рекомендована попередня реєстрація
«Інвазія: від наукового терміну до мистецької метафори» | кінотеатр «Жовтень» (зала «Кіноман»)
Під час панельної дискусії ми поговоримо про форму мистецького висловлювання на перетині перформансу та кіно, про особливості роботи з VR в контексті актуального ландшафту сьогодення; про взаємодію наукових дисциплін та сучасного мистецтва. А також про те, як агентність рослин пов’язана з війною та колоніалізмом.
Гості: Алевтина Кахідзе, Пьотр Армяновський, Олексій Коваленко
Модераторка: Олександра Набієва
Дати проведення: 12 листопада, 15:00
Вхід вільний
_____________
Спецвипуск 19 Docudays UA відбувається за підтримки Посольства Швеції в Україні, Стабілізаційного фонду культури та освіти 2022 Федерального міністерства закордонних справ Німеччини та Гете-Інституту, Європейського культурного фонду, International Media Support, Українсько-данського молодіжного дому, Посольства Швейцарії в Україні та Польського Інституту в Києві. Інклюзивність фестивалю підтримують «Ощадбанк» та Mastercard.
Думки, висновки чи рекомендації не обов'язково відбивають погляди урядів, благодійних організацій чи компаній цих країн. Відповідальність за зміст публікації несуть винятково його автор(к)и.