Цього року запрошеними тьютор(к)ами щорічної презентації документальних повнометражних фільмів Ukrainian Doc Preview стануть: членкиня консультативних рад B2B Doc і DMZ Docs Бріджид ОʼШі, менеджерка ринків на IDFA Forum Селін Мура та один із найзнаніших режисерів монтажу документального кіно Кутайба Бархамджі.
До 13 лютого триває прийняття заявок на Ukrainian Doc Preview. Протягом 21–23 березня відібрані учасники/-ці отримають можливість долучитися до воркшопу, де запрошені тьюторки Селін Мура та Бріджид О’Ші поділяться досвідом та навчать, як успішно презентувати проєкт міжнародній кіноіндустрії. А з Кутайбою Бархамджі кожен з проєктів отримає індивідуальні консультації з монтажу — залежно від потреб та питань, які цікавлять його команду.
«Розвиток та обмін знаннями у середовищі рівних не менш необхідні, ніж нетворкінг, — зауважує Селін Мура. — Воркшопи — це ті рідкісні моменти, коли кінематографіст(к)и отримують можливість ділитися роботою, яку вони зазвичай роблять на самоті. Обмін досвідом дає можливість режисер(к)ам разом обирати найкращі практики, які матимуть позитивні наслідки для всієї галузі. Це створює більш прозорі умови праці для всіх. Обмінюючись досвідом, режисер(к)и стають сильнішими й почуваються більш безпечно».
«Робота на воркшопі з незнайомими учасниками/-цями може спершу лякати й інколи здаватися марною, але саме в такому середовищі режисер(к)и більше розкривають свій проєкт, визначають, про що саме у ньому хочуть розповісти. Почувши думку інших учасників/-ць воркшопу, режисер(ка) має знайти свій шлях та кіномову, — зазначає Кутайба Бархамджі. — Окрім цього, чим більше режисер/-ка розповідає про свій фільм, тим краще може зрозуміти, чи саме таку роботу хоче створити».
Забігаючи наперед Бріджид ОʼШі дає пораду молодим режисер(к)ам: «Знати, що ви хочете сказати та кому, і ставитися із захопленням до власного проєкту — завжди вдалі стратегії у роботі. А відкритість до нового, вміння слухати та ділитися — це ознаки чудових режисерів/-ок чи продюсерів/-ок. Молодим режисер(к)ам, зокрема, важливо залучати зусилля спільнот для популяризації індивідуальних проєктів, а також створення довгострокових та змістовних зв’язків із міжнародним середовищем. Docudays UA — чудове місце для цього!».
Кутайба Бархамджі каже, що з першими фільмами працювати завжди дуже захопливо, адже у дебютних робіт зазвичай більше чесності та емоцій, а позиція режисера/-ки є більш вразливою. Тому режисер(к)ам, які працюють над монтажем свого першого фільму тьютор радить: «Наполягайте на своєму та не здавайтеся, особливо коли здається, що зовсім немає сил, потрібно намагатись та працювати, працювати, працювати».
Бріджид ОʼШі, Кутайба Бархамджі та Селін Мура співпрацюють з індустрійною платформою DOCU/ПРО вже не один рік. Бріджид та Кутайба діляться власними спостереженнями:
Бріджид ОʼШі: «Я люблю українське документальне кіно, і щаслива спілкуватися з українськими сторітеллер(к)ами. На мою думку, українська документалістика охоплює дуже багато жанрів та є амбітною, цікавою і відкритою до світу».
Кутайба Бархамджі: «Режисер(к)и, які працюють у сфері документалістики в Україні, докладають значно більше зусиль, аби реалізувати свій проєкт, ніж режисер(к)и у європейських країнах. Здебільшого це повʼязано з браком фінансування. Але всупереч цьому багато фільмів українських режисерів/-ок потрапляють на міжнародні фестивалі».
Наприклад, премʼєра фільму режисера Олексія Радинського «Вічність за Флоріаном», який торік брав участь в Ukrainian Doc Preview, відбулася цього року на Роттердамському міжнародному кінофестивалі.
Дізнатися більше про Ukrainian Doc Preview та подати заявку можна за посиланням.