За декілька місяців до повномасштабного вторгнення Росії в Україну в 2022 році п’ятеро молодих жінок і чоловіків беруть участь в унікальній постановці, яка намагається пов’язати їхній досвід війни з шекспірівським «Гамлетом». Для кожного й кожної з них сцена є майданчиком для вираження свого горя та травми через знамените запитання «бути чи не бути», дилему, яка стосується їхнього власного життя. Головні герої борються з розчаруванням, безсиллям і гнівом, намагаючись навести лад у своєму житті, розмірковуючи про своє болісне минуле: Славік, який пройшов солдатом крізь пекло війни та полону; Катя, яка прагне вибачення матері за приєднання до армії; Родіон, який втік з Донбасу і зараз стикається зі зростаючою гомофобією; Роман, який досі бореться з травматичними спогадами свого досвіду фельдшерства на полі бою; та Оксана, яка бореться на передовій мистецтва як актриса. Репетиції п’єси поєднуються з напруженим спостереженням за життям героїв: потужний портрет покоління, яке справляється з травмою війни, що після вторгнення Росії тепер є їхнім сьогоденням і майбутнім.
Творча команда:
Режисерська робота: Ельвіра Нєвєра, Пьотр Росоловський
Продюсування: Магдалена Камінська, Агата Шиманська
Операторська робота: Пьотр Росоловський
Звук: Марчін Ленарчик, Ярослав Садовський
Виробництво
BALAPOLIS, KUNDSCHAFTER FILMPRODUKTION (co-production)
Дистриб'юція:
KFF Sales & Promotion, Basztowa 15/8a, 31-143 Kraków, Poland, +48122946945, Katarzyna Wilk (festivals) –
[email protected], www.kff.com.pl
Нагороди
75-й міжнародний кінофестиваль у Локарно – Гран-прі «Тижня критики» за найкращий фільм, премія незалежних критиків «Boccalino d'Oro» за найкращий документальний фільм (2022); 62-й Краківський кінофестиваль – нагорода Golden Hobby Horse – Найкращий польський фільм (2022); Кінофестиваль в Аделаїді – Нагорода за найкращий документальний фільм (2022), Австралія; Нагорода імені Романа Бродмана за найкращий політичний документальний фільм, Німеччина (2022)
Режисер/-ка
Ельвіра Нєвєра
Ельвіра Нєвєра — польсько-німецька режисерка та сценаристка відомих документальних фільмів «Ефект доміно», «Принц і Діббук» і «Синдром Гамлета». Володарка багатьох міжнародних нагород, зокрема, ґран-прі «Тижня критики» за найкращий фільм на 75-му кінофестивалі в Локарно, нагороди за найкращий документальний фільм про кіно на 74-му Венеційському кінофестивалі, нагороди Польської кіноакадемії за найкращий документальний фільм, «Золотої голубки» на фестивалі DOK Leipzig, нагороди Німецького молодого кіно у 2019 році та премії American Chicken & Egg у 2021. У своїй творчості вона зосереджується насамперед на політичних, соціальних і культурних трансформаціях у Східній Європі. Ельвіра є членом Європейської кіноакадемії.
Вибрана фільмографія
«Болгарські історії» (2007), «Ефект доміно» (2014), «Принц і Діббук» (2017), «Синдром Гамлета» (2022)
Режисер/-ка
Пьотр Росоловський
Пьотр Росоловський — польський режисер, сценарист і оператор, який мешкає у Берліні. Він закінчив кіношколу в Катовіце й отримав стипендію Академії медіа-мистецтва в Кельні. Разом з Ельвірою Нєвєрою Пьотр став співрежисером уже трьох успішних повнометражних документальних фільмів: «Ефект доміно», нагороджений на Краківському кінофестивалі та DOK Leipzig, «Принц і Діббук», нагороджений Левом за найкращий документальний фільм про кіно на 74-му Венеційському кінофестивалі, та «Синдром Гамлета». Останній фільм отримав ґран-прі «Тижня критики» на 75-му кінофестивалі в Локарно. Пьотр також працює як оператор-постановник. Він зняв багато нагороджених повнометражних і короткометражних фільмів, серед яких: «На лінії» (реж. Рето Каффі) — короткометражна робота, номінована на премію «Оскар»; «Кролик а-ля Берлін» (реж. Бартек Конопка) — короткометражний документальний фільм, номінований на премію «Оскар»; і «Стіна тіней» (реж. Еліза Кубарська) — номінований на «Німецьку премію камери» та відзначений щорічною премією Польського товариства кінематографістів.
Вибрана фільмографія
«Мистецтво зникнення» (2013), «Ефект доміно» (2014), «Принц і Діббук» (2017), «Синдром Гамлета» (2022)