Цьогоріч ми започатковуємо Міждисциплінарну мистецьку програму DOCU/СИНТЕЗ, яка за посередництва медіамистецтва переосмислюватиме сучасність, можливості документалістики та галерейного простору. У межах програми на 18 Docudays UA відбудеться виставка фотографій Олександра Чекменьова «Ласкаво просимо, вхід заборонено», проєкт медіахудожників/-ць Photinus Studio, SVITER Art Group та Івана Світличного «Добре проторені зв’язки» й ретроспектива анімації художника-аматора Анатолія Сурми «Мультфільм. Автор: Анатолій Сурма».
«Програмою DOCU/СИНТЕЗ ми розширюємо межі сприйняття та доводимо, що не тільки класичне документальне кіно може аналізувати та вправно інтерпретувати світ навколо, — зазначає Роман Бондарчук, директор Арт-департаменту Docudays UA. — Різні медіа (інсталяції, фотографія та навіть аматорські 3D-мультфільми) мають потенціал не лише вражати формою, але й розповідати сповнені гумору та емпатії історії. Про нас самих. Сьогодні».
Події в межах програми триватимуть з 26 березня до 23 квітня. Окрім виставок та ретроспективи анімації, її важливою складовою стануть дискусії з художниками/-цями, мистецтвознав(и)цями та експерт(к)ами, що допоможуть осмислити представлені роботи та мистецькі практики.
Ми піддамося інтенціям документалістики та синтезуємо новий простір для діалогу, дослідження і технологій. «Кіно за визначенням є полем, де перетинаються та взаємодіють різні медіа, — зазначає Олександра Набієва, кураторка програми DOCU/СИНТЕЗ. — Міждисциплінарна програма DOCU/СИНТЕЗ є способом окреслити точки таких перетинів, усвідомити їхні взаємозв’язки та траєкторії: від нерухомого аналогового зображення до рухомого цифрового, що тотально заволодіває простором і залучає всі доступні канали сприйняття. З другого боку, процес розширення поля відбувається постійно. Мистецький твір у цифрові часи нелегко втримати в межах одного медіуму».
Ласкаво просимо, вхід заборонено | Простір креативної спільноти IZONE
Виставка фотографа Олександра Чекменьова представить дві серії робіт, створених у закритій психіатричній лікарні міста Овруч наприкінці дев’яностих: кольорову (репортажну) та чорно-білу (постановочні портрети). Виставка поставить під питання межу між патологією та нормою, унаочнить, з одного боку, соціальне життя та взаємодії у психіатричній лікарні як соціальному інституті, а з другого — оприявнить примусовість та несвободу закритого закладу.
Дати проведення: 26 березня — 4 квітня.
Години роботи: 10:00–21:00.
Вхід вільний.
Добре проторені зв’язки | Dymchuk Gallery
Мультимедійний проєкт, у якому українські медіахудожники/-ці Photinus Studio, SVITER Art Group та Іван Світличний вступають у діалог з візіонерськими розробками вчених 1960–1980-х та науково-популярним кіно студії «Київнаукфільм» того ж періоду. В експозицію увійдуть далеко не найбільш відомі фільми «Київнаукфільму», що умовно репрезентують майже 30-річний період роботи кіностудії: «Вічний пошук» (1967), «Микола Амосов» (1971), «Полонити завданням небувалим» (1982). Медіахудожники/-ці Photinus Studio, SVITER Art Group та Іван Світличний створять тотальний мультимедійний проєкт — децентралізоване множинне кібертіло. Він продовжить вектор пошуків науково-популярного кіно 1960–1980-х та осмислить власні засоби технічного виробництва.
Дати проведення: 26 березня — 4 квітня.
Години роботи: 11:00–19:00.
Вхід вільний.
Мультфільм. Автор: Анатолій Сурма | Кінотеатр «Жовтень» та онлайн-кінотеатр DOCUSPACE
У межах ретроспективи «Мультфільм. Автор: Анатолій Сурма» ми представимо добірку сучасної аматорської 3D-анімації. Ми шукатимемо термінологію та придивлятимемося до персонажів анімації, аби зрозуміти і їхній світ, і наш власний. Образність Анатолія Сурми цьогоріч стала основою фестивальної візуальної концепції та синтезує усі складові 18 Docudays UA.