DOCU/УКРАЇНА у фокусі: Андрій Лисецький

23 березня 2021

Придивляємося до кожного з фільмів-учасників національного конкурсу DOCU/УКРАЇНА. У нашому фокусі фільм «Земля Івана» режисера Андрія Лисецького. Альона Пензій розпитала Андрія про філософію головного героя фільму — народного художника Івана Приходька, процес зйомок та режисерський дебют у документалістиці.

Що стало поштовхом для зйомок вашого фільму?

Щасливий випадок! Під час скаутингу локацій за пару кілометрів від злітної смуги аеропорту Бориспіль я побачив дивне подвір’я — будинок, що, здавалося, не змінився з ХІХ століття. А на його тлі час від часу злітали літаки.

 

Наскільки вам близький світогляд героя вашого фільму?

 

Це питання під час зйомок ставили собі, мабуть, усі члени знімальної команди. Навіть за пару годин спілкування пан Іван вражає філософією та ставленням до побуту. Він неймовірно вільна та щаслива людина. Це, безумовно, викликає захоплення.


Пан Іван живе в гармонії з природою, а завдяки творчості — і в гармонії з собою. Все, що йому потрібно, дає земля. Він не залежить від соціального світу. Тож часом дорогою зі зйомок у машині від когось зі знімальної групи лунало: «Ну нафіг нашу життєву суєту! Може, почати жити, як пан Іван?!».

 

Як вам було вперше працювати з документальним фільмом як режисерові?

 

Цікавий досвід! Але доводилося писати багато текстів, а я більш схильний до малювання. Це створювало певні незручності. В документальному кіно режисер не тільки творча, а ще й адміністративно-технічна одиниця. Необхідно писати цілі стоси паперів: КПП (календарно-постановочний план — авт.), літературні та розгорнуті режисерські сценарії тощо. Перед кожним знімальним днем я складав невеликий план та проговорював з командою, що саме і в який спосіб я хотів зафільмувати. 

 

Та все ж зйомки для мене — це завжди неймовірна подорож, навіть якщо географічно переміщатися нікуди не потрібно. Адже головне у подорожі — друзі, з якими разом долаєш перепони. А з хорошою командою можна йти на сміливі експерименти.

Яким чином на вашу режисерську мову вплинув операторський досвід? 

 

У ролі режисера навантаження і відповідальності стало значно більше. Якщо дуже просто формулювати, то режисер це «що робити», а оператор — це «як робити». Важливо було не втратити баланс між змістом і формою. Та в будь-якому випадку кіно — це колективний художній твір, синергія всіх учасників процесу.

 

Чи існує для вас різниця у роботі з ігровим та документальним кіно? І якщо так, то в чому вона полягає?

 

У цих жанрах використовуються різні технічні та творчі засоби виразності. Але, мені здається, що сама структура образу має той самий ґрунт. В ігровому й документальному кіно ви як автор визначаєте, де поставити камеру та коли натиснути «запис». Усе інше  — деталі. Але в мистецтві деталі — це головне.
22 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 6 — 13 
червня 2025
Маршрути до «Жовтня» та кіновішліст від комунікаційниць Docudays UA
Інтерв'ю
26 квітня 2025
Маршрути до «Жовтня» та кіновішліст від комунікаційниць Docudays UA
Інтерв'ю
26 квітня 2025
«20 днів у Маріуполі» й «Порцелянова війна» для американської аудитор…
DOCU/ПРО
25 квітня 2025
«20 днів у Маріуполі» й «Порцелянова війна» для американської аудиторії: досвід програми Razom Cinema та можливості для українських документалістів/-ок
DOCU/ПРО
25 квітня 2025
Нагорода для учасника/-ці RAW DOC від Rough Cut Service!
DOCU/ПРО
24 квітня 2025
Нагорода для учасника/-ці RAW DOC від Rough Cut Service!
DOCU/ПРО
24 квітня 2025
Розповідаємо про експертів/-ок RAW DOC 2025
DOCU/ПРО
21 квітня 2025
Розповідаємо про експертів/-ок RAW DOC 2025
DOCU/ПРО
21 квітня 2025
Громадська організація «Докудейз» оголошує конкурс із надання послуг …
Новини
21 квітня 2025
Громадська організація «Докудейз» оголошує конкурс із надання послуг у сфері моніторингу та оцінки
Новини
21 квітня 2025
Документальне кіно в прокаті та на стрімінгах. Теорія і практика кіно…
DOCU/ПРО
19 квітня 2025
Документальне кіно в прокаті та на стрімінгах. Теорія і практика кінодистрибуції
DOCU/ПРО
19 квітня 2025
Суспільне Мовлення: принципи роботи і можливості для кіновиробництва
DOCU/ПРО
11 квітня 2025
Суспільне Мовлення: принципи роботи і можливості для кіновиробництва
DOCU/ПРО
11 квітня 2025
Знайомтесь із студентським журі Docudays UA-2025!
Новини
11 квітня 2025
Знайомтесь із студентським журі Docudays UA-2025!
Новини
11 квітня 2025