Пошуки «нового» — певний симптом у мистецтві. Знакові художні течії, що увійшли в підручники та енциклопедії, часто підживлювалися «непрофесійними» «периферійними» знахідками митців і мисткинь та апропріювали їх, не лишаючи імен і слідів. Мистецтво й досі не припиняє шукати переконливу форму висловлювання. Особливо посилюється цей процес у період разючих змін, коли засоби виразності переживають кризу.
Чи можна говорити про певний процес децентралізації у мистецькому полі? Як працювати з розривом у культурній репрезентації умовного центру та периферії, а зрештою — із самим поділом та ієрархією? Чи існує історично та культурно чутливий спосіб роботи з експериментами непрофесійних художників?
Зрештою, чому анімацію художника-самоука Анатолія Сурми помітно та тлі багатьох інших експериментів — як аматорських, так і професійних? Чому візуальна стилістика мультфільмів стала основою цьогорічної фестивальної айдентики?
Спікер:
Роман Бондарчук — арт-директор Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA, режисер документальних та ігрових фільмів, член правління Української кіноакадемії. Роман співрежисерував альманах «Євромайдан. Чорновий монтаж», який потрапив у програму Best of Fests фестивалю IDFA в Амстердамі. Перша повнометражна робота «Українські шерифи» (2015) здобула Приз журі на фестивалі IDFA 2015 і була відібрана представляти Україну на 89-й кінопремії «Оскар», як найкращий фільм іноземною мовою. У 2019 році Роман став лауреатом премії імені Шевченка.
Модераторка:
Євгенія Моляр — мистецтвознавиця, учасниця мистецької ініціативи ДЕ НЕ ДЕ. Займається питаннями збереження культурної спадщини, досліджує мистецькі процеси в умовах децентралізації. Також Євгенія співпрацює із численними регіональними музеями України в рамках проєкту «Музей відкрито на ремонт».