Огляд програми

Знаходження: Шотландія у фокусі

08 квітня 2020

Про що оповідає фестивальна програма «Знаходження: Шотландія у фокусі»? 

 

Кордони між державами, які стрімко стають радше віртуальним концептом; факти, які розмиваються в інтерпретаціях; історії, які без кінця переосмислюються. Ми живемо в часи, що нагадують загублену телефонну книгу, яка лишила по собі лише непевні спогади про абонентів і їхні напівзабуті контактні дані. У просторі й у часі щось розчиняється і щось несподівано виринає.

 

 

Так стається, зокрема, і з фільмами – як окремих режисерів, так і цілих кінематографій. Чимало шотландських фільммейкерів увійшли в історію світового кіно, розширюючи мову й можливості цього мистецтва. Утім, нерідко їхній зв’язок із Шотландією виявляється загубленим у товщі інформації, обставин, часу. Колись шотландського режисера Джона Ґрірсона, популяризатора самого визначення «документальне», нарекли «батьком канадської й британської документалістики». Сучасні кінематографічні голоси Шотландії також нерідко звучать іншими мовами або розповідають історії інших країн. У контексті сучасних глобальних гострих політичних тенденцій така дифузія зумовлює спрагу до «знаходження» – в усій смисловій палітрі слова: віднайдення загубленого, відчуття перебування в конкретному місці тощо.

 

Кадр з фільму «Де ми зараз»

 

Ми вирішили створити програму, яка розповідає про Шотландію мовою її режисерів, її мешканців, її повсякдення. Про проблеми й поезію її передмість, про дітей і батьків, які живуть у них, про її митців та мисткинь, працівників та працівниць заводів, спортсменів та спортсменок. Це «Голубки з передмістя» – непрості історії знаходжень своїх життєвих шляхів молодими людьми в невеликому містечку Мотервелл, що намагається вижити після закриття металургійного заводу. Це поетичний погляд на повсякденність у ретроспективній добірці фільмів видатної режисерки незалежного авангардного кіно Шотландії «Там, де я – це тут: 100 років Маргарет Тейт». Це знайомі й водночас унікальні історії заповнення різних нестач у відносинах батьків і їхніх дітей, яким присвячена серія короткометражних фільмів сучасних шотландських режисерів: «Фільм Александра» Марка Казінса, «Відбір» Вілми Сміт, «Третій тато» Терези Моерман Іб і «Де ми зараз» Люсі Рейчел.

 

Програма створена в співкураторстві Хосе-Рамона «Мона» Ріваса й Docudays UA за підтримки Британської Ради в Україні.

Текст: програмерка фестивалю та кінокритикиня Юлія Коваленко.

 

Усі фільми програми можна буде безкоштовно переглянути на docuspace.org з 24 квітня по 10 травня включно. Усе, що варто знати про Docudays UA-2020 Online, читайте за посиланням

 

Чільне фото: «Портрет Ґа» Маргарет Тейт

22 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 6 — 13 
червня 2025
«Виявляється, це нам треба вчитися в українців»: Grand voyage кіноклу…
Культурна дипломатія
22 листопада 2024
«Виявляється, це нам треба вчитися в українців»: Grand voyage кіноклубів у Париж
Культурна дипломатія
22 листопада 2024
Відкриваємо прийом фільмів на Docudays UA-2025
Новини
01 серпня 2024
Відкриваємо прийом фільмів на Docudays UA-2025
Новини
01 серпня 2024
ГО «Докудейз» запускає проєкт LAB: DOCU/СИНТЕЗ х Архів війни
Новини
26 липня 2024
ГО «Докудейз» запускає проєкт LAB: DOCU/СИНТЕЗ х Архів війни
Новини
26 липня 2024