Всеукраїнська кампанія проти кібербулінгу Docudays UA презентувала анімаційні ролики.
Це документальні мультфільми, засновані на реальних історіях дітей, які змогли захиститися від онлайн-цькувань.
Презентація роликів
«Мета цих роликів показати дітям, що вихід є. Якщо ти опинився/лася в ситуації кібербулінгу, ніколи не треба соромитися звернутися по допомогу до дорослих, тому що ситуація може стати небезпечною. І ці історії яскраво це ілюструють», – пояснила Ксенія Шиманська, директорка правозахисного департаменту Docudays UA.
Раніше Міжнародний фестиваль документального кіно про права людини Docudays UA спільно з Інститутом соціальної та політичної психології НАПН України та Громадською спілкою «УАнімА» провів Всеукраїнський конкурс для дітей «Кібербулінг. Як я перестав/перестала бути жертвою» і зібрав історії про те, як їм вдалося впоратися із цькуванням у мережі. А незалежне журі на конкурсній основі обрало режисерів, які із цих історій створили три документальні анімаційні ролики.
Презентація роликів
Своїми враженнями від роботи над роликами поділився режисер Денис Сполітак: «Коли отримав історію, я здивувався, тому що очікував на стандартну історію про булінг у школі. Але все виявилося складніше, хоча й цікавіше. До того ж з документальною анімацією я працював уперше».
Для режисерки, художниці-аніматорки Діани Денис тема кібербулінгу дуже близька, бо їй лише 20 років, вона сама ще зовсім недавно була підлітком і спостерігала випадки цькувань в онлайні. Своїм роликом «Mr. Nox» Діана закликає не ігнорувати погрози в онлайні.
Художниця-аніматорка Тереза Яковина та режисер Юрій Юдін вмістили в ролик 3 історії про кібербулінг свого головного героя й автора, 16-річного Дмитра Федоренка. «Ми дуже злагоджено співпрацювали з героєм мультфільму. Він нас надихав», – говорить Юрій. Дмитро написав для мультфільму реп і начитав його.
Перші українські антикібербулінгові мультфільми можна переглядати разом з дитиною вдома й говорити про правила безпеки в онлайні. Також експерт(к)и Всеукраїнської кампанії про-ти кібербулінгу Docudays UA радять показувати ці ролики в школах з навчальною метою. Для цього до них створено сценарій обговорення.
Презентація роликів
«У сценарії до роликів ми пропонуємо задіювати відомі практики, скажімо, як у Швеції, де є мережа підтримки підлітків. Тобто підлітки, які самі опинилися в ситуації кібербулінгу, діляться досвідом, як вони вирішили цю проблему, підтримують і допомагають іншим», – розказав аналітик правозахисного департаменту Docudays UA Богдан Мойса.
Ролики зі сценарієм для обговорення буде зручно використовувати вчителям/лькам, соціальним працівникам/цям, психологам/иням, шкільним офіцер(к)ам поліції, інспектор(к)ам юве-нальної превенції, батькам школярів та всім, хто хоче захистити дітей від кібербулінгу.
Текст: Ірина Сидоренко
Фото: Ніка Попова