Уже сім років майстерня DOCU/КЛАС запрошує всіх, хто бажає познайомитися з нюансами кіновиробництва та заглибитися в багатовимірність неігрового кінематографу. Утім цього року в нас переважають дискусії, бо як помітили з досвіду, живе спілкування завжди приваблює більше, аніж традиційна форма лекції. Детально про все розповідає його кураторка Ольга Бірзул.
«Власне, тему однієї з розмов нашої майстерні нам підказали нещодавні драматичні події – закриття одразу двох столичних кінотеатрів. Саме тому ми запросили українських активістів, архітекторів та урбаністів для обговорення ситуації довкола занепаду будинків культури. Вони презентуватимуть свої успішні спроби освоєння публічного простору й надихатимуть на зміни та боротьбу під час дискусії «Публічні простори: вхід вільний?» (24 березня, 12:00).
Ми також не обійшли й головну тему фестивалю – Інтернет та цифрові технології, що впевнено змінюють «обличчя» кінематографа. Зокрема, разом із мистецтвознавцями, художниками та дослідниками з Довженко-Центру будемо говорити про ідеальний архів майбутнього, процес тотальної діджиталізації та трансформацію колективної пам’яті в круглому столі «Ліки від старості: нове цифрове тіло для культурної спадщини» (23 березня, 15:00). Про те, як VOD-платформи «перепрошивають» ринок та формують нову цифрову дистриб’юцію фільмів, розкажуть учасники сучасного кінопроцесу – кінокритики, засновники та редактори міжнародних онлайн-платформ – під час дискусії «Чи впливає Netflix на мову кіно» (24 березня, 15:00). Окремо запрошена лекторка з багаторічним досвідом зйомок документальних проектів Ольга Кравець розгляне жанр веб-документалістики, спираючись на найкращі приклади онлайнового сторітелінгу (26 березня, 15:00).
Торкнемося й важливих кіновиробничих сторін. Про те, як опановувати та систематизувати величезний обсяг відзнятого матеріалу й дотримуватися правди життя, розповість цьогорічний член журі фестивалю – Кутайба Бархамджі, який монтував документальні та ігрові фільми 12 різними мовами (25 березня, 15:00). Про маніпулятивну силу саунд-дизайну, його етичні й естетичні особливості в документальному фільмі ми говоритимемо з композиторами, звукорежисерами та продюсерами під час круглого столу «Звук і музика в документальному кіно» (25 березня, 12:30).
Родзинкою цього року також стане зустріч режисерів та режисерок повнометражних українських стрічок, які ввійшли до програми Docudays UA, з кінокритичною командою фестивалю «Київського тижня критики», щоб подискутувати про обрані теми та українську документалістику загалом (28 березня, 12:00).
Нагадаємо лише, що вхід на всі події вже традиційно вільний.
Кінотеатр «Жовтень», зала «Класік», 23–28 берзня, 2019.