Фестивальний день на Docudays UA традиційно розпочнеться з ранкової кави з режисер(к)ами та правозахисниками. Починаючи з 23-го березня, режисер(к)и, чиї фільми були показані напередодні в конкурсах DOCU/СВІТ, DOCU/УКРАЇНА та DOCU/КОРОТКО, а також учасники(-ці) правозахисної програми RIGHTS NOW! спілкуватимуться з глядач(к)ами в неформальній атмосфері кав'ярні на першому поверсі кінотеатру «Жовтень». Окрім цього, у програмі Docudays UA відбуватиметься чимало цікавих позаконкурсних показів, майстер-класів та зустрічей із гостями фестивалю. Отже, коротко про найцікавіше.
Кінотеатр «Жовтень» | Зала «Аншлаг» | 10.00 – 14.30
Вхід за фестивальною, індустрійною і прес-акредитацією
Ukrainian Doc Preview – це презентація семи українських фільмів на стадії чорнового монтажу або постпродакшну перед групою відбірників фестивалів і представників міжнародних sales-компаній та фондів. Найкращий проект отримає спеціальний приз від Міжнародного кінофестивалю документального кіно Beldocs. Це участь у професійній платформі фестивалю Beldocs in Progress International, де буде можливість представити свій проект уже ширшому колу міжнародної індустрії.
Дискусія «Публічні простори: вхід вільний?»
Кінотеатр «Жовтень» | Зала «Класік» | 12.00
Показ фільму «Окупований кінотеатр» надихнув нас поговорити про український контекст та приклади боротьби, освоєння публічного простору в Україні. У радянський час такі функції публічних просторів, як-от проведення дозвілля й утворення спільнот, були інструменталізовані державою з метою пропаганди та контролю над громадянами. Сьогодні ж численні об’єкти культурної інфраструктури, що залишилися в Україні з радянського часу, можуть та мають перетворитися із «квазіпублічних просторів» (як у період Союзу) на сучасні культурні та мистецькі осередки.
IZONE | перший поверх | 14.00
Дискусія «Беззахисні захисники: чому нападають на громадських активістів і як це зупинити?»
Активістки презентують моніторингову доповідь Центру інформації про права людини «Ситуація зі свободою асоціацій та переслідування громадських активістів в Україні у 2017–2018 роках». У ній описані випадки фізичного насильства стосовно активістів та активісток (включно з вбивством і пошкодженням майна), сфабрикованого кримінального й адміністративного переслідування, погроз, стеження і дискредитаційних кампаній проти громадських активістів. Стрічка, що є однією з переможниць конкурсу «CIVIL PITCH: фільми громадської активності», «Ти, бля, рота закрий», розповідає про 18-річного активіста Сергія Чагарова, що бореться з незаконними забудовами та корупцією у своєму селі.
IZONE | перший поверх | 16.00
Дискусія за участю Флоріана Юр’єва
Фільм «Колір фасаду – синій» є одним із переможців конкурсу «CIVIL PITCH: фільми громадської активності». Флоріан Юр’єв – архітектор, художник, скрипковий майстер, теоретик і поет – на 90-му році життя розуміє, що йому доводиться опанувати ще одне, цілковито нове заняття. Для того, щоб урятувати свій авторський архітектурний проект – київську «Летючу тарілку» – від перетворення на частину торговельного центру, Флоріан Юр’єв розпочинає кампанію проти свавілля столичних забудовників.
Кінотеатр «Київ» | Синя зала | 19.00
Обговорення з режисером монтажу
Документальний фільм про студентів-художників Саїда та Мілада, які покидають Дамаск і їдуть до Думи – передмістя під контролем повстанців. За понад чотирирічний період фільм показує повсякдення двох друзів та їхніх знайомих на тлі змін, що відбуваються з Думою та її жителями, коли вони переживають визволення, воєнні дії, блокаду та голод. Було зафільмовано понад 500 годин матеріалу, де молоді хлопці постають перед складними питаннями про життя та смерть, революцію та збройне протистояння, мрії та сумніви, страх і любов, та використання мистецтва в світі, якому загрожує руйнація.
Ретроспектива Олександра Ковала
Довженко-Центр | перший поверх | 19.00
Вступне слово режисера Сергія Буковського
Сьогодні, 24-го березня, стартує ретроспектива українського документаліста Олександра Коваля. Перший показ включає стрічку Сергія Буковського «Кінорежисер Олександр Коваль», а також короткометражні фільми Коваля «Ой горе, це ж гості до мене» (1989) та «Маланчине весілля» (1979), що свого часу був відзначений «Срібним голубом» авторитетного Лейпцизького міжнародного фестивалю документального кіно DOKLeipzig.
Кінотеатр «Київ» | Синя зала | 21.30
Обговорення зі знімальною групою
Життя пастуха важке і самотнє, але 80-річна іранка Фірузе любить мінливу природу, складне життя і своїх вірних корів. Вона крокує підйомами і схилами, збирає дрова і досі вправно лазить на дерева. Фільм показує працю цієї сильної духом жінки, яка розповідає про своє життя, де основні теми – робота і доля. Це надзвичайний портрет однієї з останніх жінок-пастухів, яка займається традиційною справою, та нескореної жінки, для якої свобода понад усе.
Чільне фото: кадр з фільму «Близькі» (реж. Ясер Талебі)