Наша індустрійна платформа DOCU/ПРО стрімко розвивається, і цьогоріч на фестивалі окрім воркшопів та пітчингів ми представимо Ukrainian Doc Preview – презентацію обраних українських проектів на стадії постпродакшену відбірникам найбільших фестивалів, сейлз-агентам та дистриб’юторам, яких ми спеціально запросили для участі у цій події, аби українські автори мали можливість поспілкуватися з ними наживо. Про те, чому такі презентації корисні для майбутніх фільмів і як формат Doc Preview утілений за кордоном, – діляться директор(к)и та координатор(к)и індустрійних платформ міжнародних фестивалів.
Бріджид О’Шіа
директорка DOK Industry на фестивалі DOK Leipzig
Ми почали «DOK Preview Germany and Training» кілька років тому, оскільки був запит в індустрії документалістики. Зв’язок з програмними директорами фестивалів, менеджерами закупівель для телеканалів, сейлз-агентами та іншими професійними мультиплікаторами дуже важливий для стратегії дистрибуції вашого кіно саме на стадії чорнового монтажу проекту.
Ми вважаємо, що презентації робіт на етапі виробництва — ідеальний формат для того, щоб допомогти фільмам знайти свій шлях на міжнародному ринку. Адже продюсери й режисери вже мають високоякісні матеріали, які можуть показати десіжн-мейкерам, і вже на цьому делікатному етапі можуть відбуватися дуже конкретні розмови та домовленості. Крім того, це важливий момент для останнього відгуку перед остаточною крапкою в монтажі картини — особливо відгуку від професіоналів з-поза вашого локального контексту.
DOK Industry у 2018-му році (фото: DOK Leipzig)
Адам Шлесіцкі
директор DOC LAB POLAND на Краківському фестивалі
Щороку документалісти створюють сотні й тисячі фільмів. Саме тому дуже важливо розказати людям, над чим ви працюєте, ще до завершення проекту. Коли він уже готовий, вам може пощастити й ви його продасте, знайдете сейлз-агента або успішно подаватимете його на кінофестивалі — але у вас буде дуже мало часу. Але якщо ви покажете на пітчингах свій фільм у процесі роботи (як ми робимо на DOC LAB POLAND на Краківському кінофестивалі), якщо ви привернете до нього увагу ще до завершення й підтримуватимете зв’язок із зацікавленими людьми, то зможете суттєво підвищити свої шанси на успіх. Пам’ятайте, що програмні директори фестивалів мусять передивлятися кілька сотень фільмів щороку під час відбору — легко уявити, як фільми перемішуються в них у голові, як їм, мабуть, важко залишатися зосередженими й вибрати справді хороше кіно. Але якщо вони пам’ятають ваш фільм ще з презентації, коли вони переглянули 10, а не 100 проектів, і якщо він їм тоді сподобався, то вони можуть інстинктивно зацікавитися тим, як вам вдалося його завершити.
Те саме стосується й пошуку партнерів для копродукції. Найлегший спосіб — просто бути там, де вони шукають проекти. Сотні листів і десятки трейлерів варті менше, ніж одна хороша презентація та розмова після неї.
DOCS TO START у 2018-му році під час DOC LAB POLAND. Привітальне слово організаторів (фото: DOC LAB POLAND)
Створюючи DOC LAB POLAND, ми поєднали кілька етапів: проекти в процесі розробки, які шукають партнерів для копродукції або співфінансування; фільми в процесі монтажу, які шукають дистрибуцію та фестивалі й, звісно, Ринок міжнародної копродукції, щоб продюсери, які шукають нові цікаві проекти, також могли поділитися своїми фільмами та знайти собі партнерів. Ми щиро віримо в дискусії та особисті зустрічі. Адже найважливіше — це процес розбудови стосунків, які триватимуть довго.
Антіґоні Папантоні
координаторка індустріальної програми Visions du Réel
Docs in Progress — один із найважливіших моментів у «передпоказі» фільму. Команди кінематографістів представляють фінальний монтаж своїх проектів і, так би мовити, запускають його в «кіносередовище». Мета в тому, щоб знайти співфінансування для постпродакшену, а також партнерів для промоції фільму, його розповсюдження, продажу та фестивального прокату.
Індустрійну програму Visions du Réel відвідують багато важливих в індустрії документалістики людей, які наділені повноваженнями приймати рішення, тому це ідеальне місце для такої діяльності. Ці уповноважені люди мандрують по фестивалях та маркетах, щоб дізнаватися про кінопроекти на ранньому етапі й мати змогу брати в них участь, а автори фільмів таким способом заздалегідь створюють необхідний «простір розвитку» для свого кіно.
Чільне фото: пітчинг проектів під час Docudays UA 2017