Продовжуємо гарну традицію нашої «онлайн-кіношколи» і щотижня запрошуємо до «ВЕЛИКОЇ ІДЕЇ» на перегляд DOCU/КЛАС! Майстерня цьогорічного фестивалю – це низка лекцій, творчих зустрічей і дискусій, що торкнулися і ролі телебачення, і кінокритики в нашій країні, поезії та віртуальності в документальному кіно, і звісно, створення фільмів з особливою «імпакт-кампанією».
Перше відео буде доступне онлайн уже цього четверга, 27-го вересня. Починаємо з того, як у ранньорадянських документальних фільмах конструювався образ нової жінки. Про це розказують знавці архівного кіно – Бабара Вурм та Стас Мензелевський.
Критикиня і відома експертка з радянського культурфільму Барбара Вурм
Отже, щочетверга відео з’являтимуться в розділі «Практики» на сайті «ВЕЛИКА ІДЕЯ». А потім їх можна буде переглянути на нашій оновленій онлайн-платформі з документалістики DOCU/ПРОСТІР. Відео доступні із синхронним перекладом українською мовою та мовами оригіналу.
Лучяно Борізоне й Лорен Віссот під час Docudays UA-2018
Зокрема, це будуть зустрічі у форматі діалогу. Про поезію й відсутність різниці між ігровим і документальним поговорять два відомі кінокритики та фестивальні програмери – Лучяно Борізоне й Лорен Віссот. Cвій «artist talks» триматиме зірка литовського кіно Арунас Мателіс за модерування не менш знаного в документалістиці експерта Туе Стін Мюллера.
У литовському стилі. Розмова Арунаса Мателіса з Туе Стін Мюллером
Також ми запросили кінокритиків та кінокритикинь з України, Данії, Іспанії та Сполучених Штатів подискутувати про документалістику змін.
Дискусія з кінокритиками: Право на історію в документальному кіно
І зорганізували під час фестивалю контроверсійний круглий стіл, присвячений питанню ефективному розповсюдженню документального кіно для суспільних зрушень. До цієї розмови ми запросили представників та представниць українських телеканалів та їхніх колег з молодого медіа-проекту «Current Time», започаткованого «Радіо Свобода» за підтримки «Голосу Америки».
Круглий стіл на тему «Кінодокументалістика на ТБ: співпраця чи незалежність?»
Майстер-класи практичного спрямування будуть особливо цікавими всім гравцям індустрії документального кіно. У своїй лекції британська експертка Ребекка Ешдаун розповідає про те, як розробити унікальну та ефективну стратегію дистрибуції фільму й досягнути імпакт-цілей, адже спільнота документалістів сьогодні здатна впливати на суспільні зміни. Ребекка має чималий досвід у цій справі – варто лише зазначити, що вона очолювала кампанію з розповсюдження картини «Ні» знаного чилійського режисера Пабло Ларраіна в співпраці з Amnesty International.
Ребекка Ешдаун під час Docudays UA-2018
Організація «Fight For Right» цьогоріч підготувала на фестиваль майстер-клас зі створення тифлокоментарів для людей з порушеннями зору. Усі деталі такого процесу дивіться в нашій майстерні.
Майстер-клас «Фільми, доступні для людей з порушеннями зору: як робити тифлокоментар»
І звісно поговоримо про тенденції у документалістиці. Фотограф Йосип Сивенький та журналістка-міжнародниця Наталя Гуменюк розкажуть про роботу з технологією VR 360° під час створення документального проекту «Рани 360°», присвяченого українським військовим, які проходять шлях відновлення після поранень у війні на сході України.
Фотограф Йосип Сивенький та журналістка-міжнародниця Наталя Гуменюк
Розклад публікацій:
27 вересня: Створення Нової Жінки. Барбара Вурм про реальність та утопію в ранньорадянському кіно.
4 жовтня: Дискусія з кінокритиками: право на історію в документальному кіно.
11 жовтня: Поезія в документальному кіно. Розмова Лучяно Барізоне з Лорен Віссо.
18 жовтня: Кінодокументалістика на ТБ: співпраця чи незалежність?
25 жовтня: Мистецтво «імпакту»: створення ефективної стратегії дистрибуції документального фільму.
1 листопада: Фільми, доступні для людей з порушеннями зору: як робити тифлокоментар.
8 листопада: У литовському стилі. Розмова Арунаса Мателіса з Туе Стін Мюллером.
Усі фото: Docudays UA