Хоча цей фільм складається лише з 20 планів, «Неділя. Євангеліє від ліфтера Альбертаса» – це багата на смисли алегорія, яку можна прочитати кількома різними способами. Релігійні відсилки й алюзії на «Чекаючи на Ґодо» Семюела Бекетта просто напрошуються, а Мателісове сприйняття реальності настільки ж сумне, як і гумористичне. Його персонаж, ліфтер Альбертас, здається застиглим у часі. Він проводить свої монотонні дні, чекаючи на одного-двох людей, яким знадобляться його послуги, щоб піднятися чи спуститися. Але він ставиться до цього спокійно, і його чекання пов’язує його зі світом довкола. Режисер спостерігає безжально, меланхолійно і з приглушеною силою. Коли автомобілі швидко проминають одна одну в кінці фільму, проста самотність Альбертаса набуває майже духовного виміру.
Арунас Мателіс народився у 1961 році в Каунасі, Литва. Він став режисером 10 авторських документальних короткометражок, а потім зняв свій перший документальний фільм у середньому метрі – «Перед поверненням на Землю», який отримав понад десяток нагород, у тому числі нагороду Гільдії режисерів Америки, нагороди МФДК в Амстердамі та фестивалю DOK Leipzig; крім того, цей фільм був номінований на Європейську кінонагороду.
Вибрана фільмографія: Велетні Пелеси (1989), Десять хвилин до польоту Ікара (1990), Автопортрет (1993), Перше прощання з раєм (1998), Неділя. Євангеліє від ліфтера Альбертаса (2003), Перед поверненням на Землю (2005)