Одним із найважливіших блоків нової індустріальної секції фестивалю DOCU/ПРО став відкритий пітчинг 15-ти документальних проектів з України, Великобританії та Грузії.
30-го березня відбувся фінальний етап трьох довгострокових воркшопів – DocWorks: UA/UK, Warscape та «Молоді про Україну», які Docudays UA проводив протягом року разом із партнерами з Британської Ради в Україні, Sheffield Doc/Fest, Делегації Міжнародного комітету Червоного Хреста в Україні та Посольства Франції в Україні. Три дуже різні програми, по суті, мали єдину, загальну для більшості супровідних проектів Docudays UA мету: розвиток та підтримка українського неігрового кіно.
Найкращі проекти за результатами фінального пітчингу отримали призи.
Журі міжнародного конкурсу «WARSCAPE» обрало проект «Подвійна пастка» режисерки Валерії Трещової та продюсерки Вікторії Гусенок. Документалістам вручили нагороду в 5000 доларів США.
«Цього тижня наша організація мала змогу обговорити з відвідувачами фестивалю наслідки війни для психічного здоров’я цивільного населення – це надзвичайно важлива, але поки що недостатньо досліджена проблема. Тож сьогодні я з великою радістю вручаю першу нагороду конкурсу «WARSCAPE» документальному проекту, який показує, як війна руйнує сімейне життя й роками згубно впливає на людські життя», – зауважив Алан Ешліман, голова Делегації Міжнародного комітету Червоного Хреста в Україні.
«Це «фільм-повідомлення про відчай», – описує свій проект «Подвійна пастка» Валерія Трещова. – Безвихідність війни показано через історію мого батька, якого я знала як цілковито іншу людину до початку цієї війни. Зараз я вчуся виражати свої почуття й пробачати, адже «завтра» може так і не настати. Війна щомиті нагадує нам про це. Мій батько намагається повернутися до свого звичного життя, потрапивши в пастку подвійної ізоляції між втраченою пам’яттю та новими неспокійними реаліями його рідного міста».
Оголосила команду-переможця й міжнародна програма DocWorks: UA/UK. Приз у 3000 британських фунтів отримав проект «UNDERWATER» режисерки Оксани Казьміної та продюсера Льоші Чащина.
Історія у фільмі «UNDERWATER» розгортається довкола талановитої художниці Антігони, яка одного дня спалила всі свої роботи й почала знімати похмурі фільми в жанрі порнохоррор. Антігона називає це зануренням у власні страхи, фетиші та дитячі травми. Травми, про які вона мовчала роками. Травми, що зруйнували її життя й розділили її родину. Травми, які стали не лише її маною, а й джерелом натхнення. «UNDERWATER» стежить за художнім та особистісним розвитком Антігони, кожен проект якої виявляє дедалі більше відчаю, агресії та божевілля.
Окрім цього Бріджид О’Шіа, одна з експерток журі програми DocWorks: UA/UK, консультант та експертка в галузі документального кіно, вручила спеціальний приз від індустральної платформи DOK Leipzig проекту «Андрій Сулейман» режисерки Аліни Горлової та продюсера Максима Наконечного. А саме: дві акредитації та індустріальні події DOK Leipzig і безкоштовні консультації від неї авторам проекту.
Також приз за найкращий пітчинг від компаніі «KWA Sound Production» (50 000 гривень) одержав проект «(Н)ОСТАЛЬГІЯ» (режисерка Вікі Торнтон та продюсерка Маріон Ґут), що також є учасником програми DocWorks: UA/UK. Як описують її автори, це екзистенційна подорож із минулого в теперішнє. У пошуках утопії та спогадів про дім актор-режисер вирушає до колишнього радянського шахтарського селища на краю світу.