DOCU/АРТ: вторинна переробка

14 березня 2017

Про закони збереження енергії у фільмах нинішньої програми DOCU/АРТ розповідає програмна координаторка фестивалю Ольга Бірзул.

 

Фундаментальний закон природи каже: енергія не може виникнути з нічого й не може зникнути в нікуди, вона лише переходить з однієї форми в іншу. Закон збереження енергії можна застосувати до всього, зокрема й мистецтва. У певному розумінні саме він логічно пояснює постійний процес переродження сюжетів, героїв, образів і ідей. Схожу вторинну переробку остаточно легітимізував постмодернізм: переплавивши творчий пошук на свідоме цитування, він довів до абсурду роль автора в сучасному суспільстві. Свобода творчості тепер дарована всім, енергія й справді нікуди не зникає, але її повторне використання у світі, перенасиченому відходами, усе частіше потребує розсортування.

 

 

Усі три фільми, зібрані в цій секції, з одного боку, демонструють дивовижний потенціал механізму вторинної переробки, а з іншого – застерігають, що, як сказав би Віктор Пєлєвін, колесо сансари поскрипує й у людини залишається все менше циклів до абсолютної утилізації.

 

Тоді як герої швейцарського фільму «Мелодія шуму» безупинно експериментують зі звуками навколишнього середовища, добуваючи оригінальну музику з водостічних труб, індустріальних звалищ і покинутих фабрик, персонажі азіатської історії «Китайські ван гоги» багатотисячним натовпом тиражують мільйони копій для європейських сувенірних крамниць, узагалі не бачивши оригіналів. Утім, у такій антитезі є своя зворотна лінійна перспектива. Збільшуючи фон, на якому зображені герої, ці фільми чітко проявляють ту дійсність, у якій відбувається локальний творчий процес.

 

У третьому фільмі «Homo Sapiens», що виразно нагадує про крихкість людського існування на цій планеті, немає жодного героя й навіть жодного людського звука. Якщо вже бути відвертим до кінця, у вічному циклі вторинної переробки все одно переможе природа. Вона просто перейде з однієї форми в іншу, проросте крізь нас буйним цвітом і відродить себе, якщо ми в найближчому майбутньому не навчимося жити в гармонії із законом збереження енергії.

 

Фото - кадр з фільму «Мелодія шуму» Ґітти Ґcелл

22 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 6 — 13 
червня 2025
Суспільне Мовлення: принципи роботи і можливості для кіновиробництва
DOCU/ПРО
11 квітня 2025
Суспільне Мовлення: принципи роботи і можливості для кіновиробництва
DOCU/ПРО
11 квітня 2025
Знайомтесь із студентським журі Docudays UA-2025!
Новини
11 квітня 2025
Знайомтесь із студентським журі Docudays UA-2025!
Новини
11 квітня 2025
Фільм-рекордсмен за переглядами: продовжуємо «У сітях» на DOCUSPACE д…
Новини
11 квітня 2025
Фільм-рекордсмен за переглядами: продовжуємо «У сітях» на DOCUSPACE до червня
Новини
11 квітня 2025
Зустрічайте журі DOCU/УКРАЇНА та DOCU/КОРОТКО 22 Docudays UA
Новини
09 квітня 2025
Зустрічайте журі DOCU/УКРАЇНА та DOCU/КОРОТКО 22 Docudays UA
Новини
09 квітня 2025
Відкриваємо набір волонтерів/-ок на Docudays UA-2025
Новини
08 квітня 2025
Відкриваємо набір волонтерів/-ок на Docudays UA-2025
Новини
08 квітня 2025
RAW DOC. Відкриваємо прийом заявок!
Новини
07 квітня 2025
RAW DOC. Відкриваємо прийом заявок!
Новини
07 квітня 2025
«Ми мріємо стати непотрібними»: ініціатива «Трибунал для Путіна» (T4P…
Конспект
27 березня 2025
«Ми мріємо стати непотрібними»: ініціатива «Трибунал для Путіна» (T4P) презентувала результати роботи за три роки
Конспект
27 березня 2025
Партнери «Кави з правозахисниками/-ицями» на 22 Docudays UA: результа…
Новини
21 березня 2025
Партнери «Кави з правозахисниками/-ицями» на 22 Docudays UA: результати опенколу
Новини
21 березня 2025