Майже рік учасники міжнародної програми DocWorks: UA/UK працювали над своїми проектами. Шість досвідчених українських та європейських режисерів, продюсерів та дистриб'юторів стали менторами молодих кінематографістів, аби допомогти збудувати історію майбутнього фільму.
На цьогорічному Docudays UA учасники протягом двох днів продовжуватимуть працювати зі своїми менторами. Основним завданням буде підготувати презентацію фільму. У цьому їм допомагатиме Туе Стін Мюллер – один із найкращих тренерів, які навчають кінематографістів відстоювати свої проекти на пітчингах світового рівня. Сьогодні Туе консультує режисерів та викладає в різних кіношколах Європи і, що найважливіше, є визнаним експертом сучасної східно-європейської документалістики.
Третій день завершального етапу DocWorks: UA/UK – сам пітчинг. Команду-фіналіста оголосять під час церемонії закриття фестивалю Docudays UA 30-го березня. Проект-переможець отримає 3000 британських фунтів.
Про те, який шлях пройшли документальні проекти від початкового задуму до фінішного тренінгу в Києві, розповідають учасники DocWorks: UA/UK.
Олексій Радинський (режисер фільму «Великий прискорювач»):
«Що більше нового дізнаєшся під час цього дослідження, то більше починає здаватися сфера незнаного. Тому найголовніше в цьому проекті – обрати точки, на яких варто сфокусуватися. Саме це вийшло зробити під час роботи з тьюторами. Окрім того, побічним продуктом цього дослідження стала співорганізована мною виставка «Кінотрон» у Центрі візуальної культури, яка допомогла вказати на актуальність теми майбутнього фільму».
Кадр з фільму «Великий прискорювач» режисера Олексія Радинського, учасника програми DocWorks: UA/UK
Едвард Ковлі (режисер фільму «Вірність проти правди в Україні»):
«Нашою початковою ідеєю було зняти спостережливий документальний фільм про кампанію Міхеіла Саакашвілі, покликану подолати корупцію в Одесі. Проте згодом ми вирішили спробувати поєднати тему корупції в Україні з темою корупції у Великобританії (скажімо, Лондон використовують світові багатії як безпечне місце для зберігання вкрадених грошей, часто інвестованих у дорогу нерухомість).
Ми досі хочемо зробити це, але тільки щоб підвести до теми корупції в Україні, щоб апелювати до іноземної аудиторії, адже нас, британців, дуже засмучує, що Лондон для цього використовують, а британському уряду на це начхати. Ми провели кілька знімальних днів із Мішою в січні та вирішили, що хоч він і стане провідником до проблеми корупції в Україні й буде в готовому фільмі, ми не хочемо зосереджуватися тільки на ньому. Тому, зрештою, вирішили зробити іронічно гумористичний «путівник» по корупції в Україні, щоб показати нашим наївним британським глядачам, як це – жити в корумпованій країні».
Вікі Торнтон (режисерка фільму «(Н)ОСТАЛЬГІЯ»):
«На початку програми DocWorks: UA/UK проект був лише на концептуальній стадії. Я мала одну дослідницьку подорож до Арктики та визначила свій візуальний підхід, але на цьому все. І саме завдяки DocWorks: UA/UK я сформувала глибше розуміння сьогоднішньої ситуації в Україні та її вплив на реальні людські життя. Зараз проект перебуває на стадії розробки, і я працюю разом із Павлом Юровим над сценарієм основної сюжетної лінії. Оповідь будуємо з трьох різних перспектив, аби під іншою контекстуальною лінзою подивитися на Україну».
Про всіх учасників програми DocWorks: UA/UK – дивіться за посиланням.
Програма для документалістів DocWorks: UA/UK організована спільно з Британською Радою в Україні, Sheffield Doc/Fest та Docudays UA.
На фото кадр з фільму «(Н)ОСТАЛЬГІЯ»