Фестивальний день на Docudays UA традиційно розпочнеться з ранкової кави з режисерами та правозахисниками. Щодня, починаючи з 26-го березня, режисери, чиї фільми були показані напередодні в конкурсах DOCU/ПРАВА, DOCU/ЖИТТЯ, DOCU/КОРОТКО та DOCU/УКРАЇНА, а також учасники правозахисної програми RIGHTS NOW! спілкуватимуться з глядачами в неформальній обстановці на третьому поверсі Будинку кіно. Окрім цього, у програмі Docudays UA відбуватиметься чимало цікавих позаконкурсних показів, майстер-класів та зустрічей із гостями фестивалю. Отже, коротко про найцікавіше.
Будинок кіно | Другий поверх | 11:30
Тема розмови цього ранку - робота правозахисників під час протестних акцій в Білорусі. Про роботу правозахисників під час протестів у Білорусі та значення міжнародної солідарності на #HumanRightsTalk розкажуть: Паліна Бродік, білоруська активістка, Тетяна Гацура-Яворська, білоруська правозахисниця та Юлія Архипова, керівниця проекту EmigRussia.org. Модерує Тетяна Печончик, Центр інформації про права людини.
Будинок кіно | Другий поверх | 12:00
DOK Leipzig – одне з найбільших місць перетину східного та західного ринків. Бріджид О’Шіа, голова Програми індустрії фестивалю DOK, регулярно проводить воркшопи на теми європейського співфінансування, культурного менеджменту та фестивальних стратегій у таких регіонах, як Північна Америка та Східна Європа. Мова йтиме про те, які можливості, доступні на фестивалі DOK, і про досвід роботи на міжнародному ринку.
Перезавантаження міста через реновацію постіндустріальних зон
Будинок кіно | Біла зала | 17:00
Правозахисна програма RIGHTS NOW! запрошує на дискусію із засновником платформ «Тепле Місто» та «Промприлад» Юрієм Філюком (Івано-Франківськ). Як реновація промислових зон сприяє зеленій трансформації міської інфраструктури та поширенню зеленого способу життя через низову активність й партисипацію мешканців та мешканок міста? Чи можуть випадки «Теплого Міста» та «Промприладу» слугувати моделлю для трансфомації схожих зон у решті міст країни? Модерує розмову Юлія Попова, координаторка програми «Сприяння демократії» представництва Фонду імені Гайнріха Бьолля в Україні.
Кінотеатр «Київ» | Синя зала | 17:00
Представлена в програмі DOCU/ХІТИ стрічка «Шторм» Татьяни Уесо – емоційна подорож жінок – жертв корупції та криміналітету в Мексиці. Такі жертви з народу тут звуться «pagadores» – «платники». Молода мама пригадує подорож крізь пекло: невинну, її позбавляють свободи та передають до рук злочинних картелів, перед якими вона нібито мусить «замолювати свої гріхи». Водночас це ще й історія працівниці цирку, юну дочку якої так само викрадено. Глядачі лише чують голоси оповідачок, та не бачать їх. Натомість на екрані пронизливо красиве роуд-муві: 2000 кілометрів автобусом від Матамороса до Канкуна показують країну, покреслену невидимими кордонами громадянської війни.
Audience Emancipated. Боротьба за кінотеатр «Емек»
Будинок кіно | Синя зала | 18:00
Фільм презентує історію протестів проти знесення історичної будівлі кінотеатру в Стамбулі – легендарного місця для багатьох кінематографістів і мешканців району Бейоглу. Це боротьба проти комерціалізації публічного простору й проти того, як його привласнює великий капітал. Після показу відбудеться дискусія «Заклади культури – суспільне благо чи арена боротьби громад та бізнесу?».
Кінотеатр «Київ» | Синя зала | 19:00
«Жінка і льодовик», презентований у програмі МАЙСТРИ, – нова робота литовського режисера Аудрюса Стоніса. Тут крижані скелі, музика, вітер, обличчя жінки та водоспад більш промовисті за будь-які слова. Свого часу його «Земля сліпих» стала найкращим фільмом року й здобула «Фелікса» – нагороду Європейської кіноакадемії. Протягом останніх двадцяти років Аудрюс Стоніс як незалежний кінорежисер і продюсер створив близько двох десятків картин.
Будинок кіно | Червона зала | 19:00
Центральна кінопрограма Docudays UA ЧОТИРИ ГРАДУСИ презентує фільм китайського режисера й митця Жао Ліанґа, який став свідком суперечливих зрушень, пов’язаних з агресивною сучасною економікою. Спостерігаючи за життям працівників шахт і кар'єрів, як за дантівським пеклом, він досліджує соціальні структури в індустрійних провінціях Монголії.
Чільне зображення - «Демон скорботи» (реж. Жао Ліанґ)