Розмова у форматі «питання-відповідь» з усесвітньо відомим данським оператором-
постановником, власником нагороди фестивалю «Санденс» за «найкращу операторську
роботу в кіно» у документальному фільмі «Поцілунок Путіна» (реж. Лісе Бірк Педерсен) та
інших численних поважних нагород.
Ларс Скрі – справжня «зірка» серед операторів-документалістів. Він знімав скандально
відомі стрічки Джошуа Опенгаймера «Акт убивства» (2012) та «Погляд тиші» (2014) про
виконавців та жертв масових політичних убивств в Індонезії. Перший з цих двох фільмів
був на попередньому Docudays UA, другий – один із хедлайнерів цьогорічного фестивалю.
Окрім того, у поточній позаконкурсній програмі аж дві інші стрічки, які фільмував Ларс
Скрі: «Прихіповані» (реж. Карл Хавер) та «Угода» (реж. Карен Стоккендал Поулсен).
Колеги по професії описують Ларса Скрі як багатогранну особистість і людину з
невичерпним художнім потенціалом. За його майстерність, доброту та відвагу журі
різноманітних конкурсів пропонували такі формулювання відзнак для нього:
- Ларс Скрі має унікальну властивість жити в моменті, інтенсивно слухаючи й
спостерігаючи. У той час як одне його око сфокусовано на найближчому об’єкті
– окулярі камери, інше вдивляється в ширшу перспективу – у світ поза рамкою
об’єктива. Він має сьоме чуття на те, що зараз має відбутись, і завжди знає, коли
увімкнути камеру.
- Ларс Скрі – це інь та ян, міцний горішок і водночас поет, солдат і граційний
танцюрист.
Серед запитань, які можна поставити «міцному горішку» – про життєво небезпечний
досвід багатомісячних зйомок війни в Афганістані для титулованого документального
фільму «Армадільйо» (реж. Янус Мец Педерсен), а також про те, що він робив у Донецьку
навесні 2014 року.