Маріанна Каат: «Українські фільми виглядають поза сучасним контекстом»

12 лютого 2014

Естонська режисерка і продюсерка Маріанна Каат стала відомою в Україні 2012 року завдяки фільму «Шахта №8», прем’єра якого повинна була відбутися в конкурсі Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA. Але український виробник, студія «Інтерфільм», виступила проти показу через, мовляв, постановочність фільму. Минулого року режисерка була членом журі конкурсу DOCU/КОРОТКО на фестивалі Docudays UA.

 

Сайт «Телекритика» поспілкувався з Маріанною Каат в рамках серії інтерв’ю з режисерами-документалістами.

 

Маріанна Каат: «Система фінансування в Україні, як на мене, запрацювала. Проблема більше в тому, що у вас дуже поганий стан освіти. Таланти, судячи по фестивалю Docudays UA, у вас є. Фестиваль мені сподобався, він буквально пульсує креативом. Але він ішов не від режисерів, а від фотографів, художників та інших людей споріднених професій. Усі навколо пітчинґувати мені ідеї, пов’язані з напівдокументальною темою…

 

Добре було б цю енергію, позитивну і активну, спрямувати в правильне русло. Тому що в українському документальному кіно, на диво, нічого не відбувається. На одному з фестивалів довелося ознайомитись із короткометражними фільмами з України. І хоча їхні автори – молоді люди, фільми виглядали якось поза сучасним контекстом. Очевидно, їх навчали люди, у яких дуже старе уявлення про кіно, і в результаті в режисерів абсолютно звернуті мізки. При цьому молодь абсолютно сучасна, і все з ними нормально.

 

Можливо, питання в самих викладачах… Нове покоління не приходить, а ті, хто на видноті, не тому навчені. Документальне кіно не вимагає тривалого навчання в принципі. Якщо є бажання, ті ж журналісти можуть витратити рік на навчання, наприклад, у приватній школі Марини Разбєжкіної...»

 

Повну версію інтерв’ю читайте на сайті «Телекритики»…

22 МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО КІНО ПРО ПРАВА ЛЮДИНИ
 6 — 13 
червня 2025
Маршрути до «Жовтня» та кіновішліст від комунікаційниць Docudays UA
Інтерв'ю
26 квітня 2025
Маршрути до «Жовтня» та кіновішліст від комунікаційниць Docudays UA
Інтерв'ю
26 квітня 2025
«20 днів у Маріуполі» й «Порцелянова війна» для американської аудитор…
DOCU/ПРО
25 квітня 2025
«20 днів у Маріуполі» й «Порцелянова війна» для американської аудиторії: досвід програми Razom Cinema та можливості для українських документалістів/-ок
DOCU/ПРО
25 квітня 2025
Нагорода для учасника/-ці RAW DOC від Rough Cut Service!
DOCU/ПРО
24 квітня 2025
Нагорода для учасника/-ці RAW DOC від Rough Cut Service!
DOCU/ПРО
24 квітня 2025
Розповідаємо про експертів/-ок RAW DOC 2025
DOCU/ПРО
21 квітня 2025
Розповідаємо про експертів/-ок RAW DOC 2025
DOCU/ПРО
21 квітня 2025
Громадська організація «Докудейз» оголошує конкурс із надання послуг …
Новини
21 квітня 2025
Громадська організація «Докудейз» оголошує конкурс із надання послуг у сфері моніторингу та оцінки
Новини
21 квітня 2025
Документальне кіно в прокаті та на стрімінгах. Теорія і практика кіно…
DOCU/ПРО
19 квітня 2025
Документальне кіно в прокаті та на стрімінгах. Теорія і практика кінодистрибуції
DOCU/ПРО
19 квітня 2025
Суспільне Мовлення: принципи роботи і можливості для кіновиробництва
DOCU/ПРО
11 квітня 2025
Суспільне Мовлення: принципи роботи і можливості для кіновиробництва
DOCU/ПРО
11 квітня 2025
Знайомтесь із студентським журі Docudays UA-2025!
Новини
11 квітня 2025
Знайомтесь із студентським журі Docudays UA-2025!
Новини
11 квітня 2025