Віталій Манський один з найвідоміших режисерів-документалістів і телепродюсерів Росії, режисер документального фільму «Труба», один з авторів концепції реального кіно і творець його маніфесту, провів 18 липня майстер-клас для слухачів Літньої кіношколи Одеського МКФ-2013.
Бесіду зі слухачами Манський почав з «Догми» Ларса фон Трієра, власного «Маніфесту реального кіно» та порівнянням епохи цифрових технологій зі старими прийомами зйомки документального кіно. Свій «Маніфест» він розібрав по пунктах і пояснив кожен з них - відсутність сценарію, етичні питання і залежність від технологій. Якщо в ігровому кіно сценарій грає ключову роль, то в документальному, чим чіткіше сценарій - тим менш фільм реальний. Відносно етичних моментів і питань моралі, режисер недвозначно висловився: «У момент самої зйомки ти можеш не вирішувати етичних питань, вони переносяться в монтажний період. Еталонно порядна людина взагалі не може бути документалістом».
Манський не випадково поділяє поняття документального та реального кіно - «Потрібно розуміти, коли ми говоримо «документальне» кіно, ми говоримо про КІНО, а не те, що показується по телебаченню не тільки в Росії, але і в Україні. Документальне кіно по телебаченню в принципі не показують». Режисер розповів, що зараз виробництво документальних телевізійних програм доведено до цілковитої конвеєрної стадії, коли пишеться сценарій, затверджується редактурою, цензурується, а завдання режисера полягає тільки в тому, щоб «перекрити текст картинкою». «Будь-яка правда є опозиційною по своїй природі. Якщо телебачення покаже якихось реальних людей, це буде настільки жорстке антидержавне висловлювання, що жоден канал на це не зважиться.
З початківцями документалістами, Манський поділився деякими своїми прийомами, технічними деталями і дав корисні поради щодо зйомок реального кіно. Зокрема, режисер ніколи не розмовляє з героями своїх фільмів після закінчення зйомок «Якщо я відзняв, то я зникаю, я не даю вилити душу поза кадром. Не можна взагалі давати існувати герою поза кадром ». Відносно фінансування, режисер попередив, щоб молоді режисери не плекали особливих ілюзій - останнім часом взагалі виникла тенденція, коли реальні фільми знімаються однією людиною ручною камерою і за свій рахунок. «Знімати реально кіно - це займатися абсолютним подвижництвом, розуміючи, що ніяких держпремій, народних артистів, нічого не буде. Але ж ніхто вам не обіцяв, що буде легко».
Наприкінці свого майстер-класу режисер запросив усіх бажаючих молодих документалістів, що працюють над своїми проектами, взяти участь у Артдокфесті, та в конкурсі премії «Лаврова гілка», які він очолює і продюсує.