Фільм Олександра Балагури «Час життя об'єкта в кадрі», що був показаний поза конкурсом у цьогорічному фестивалі Docudays UA, отримав на Міжнародному фестивалі документального кіно в Марселі FIDMarseille спеціальну відзнаку журі.
Так як режисер поїхав з фестивалю до церемонії нагородження, його приз передали програмному координатору Docudays UA Вікторії Лещенко. Про її враження від Марсельского фесту читайте незабаром.
Анотація до фільму Олександра Балагури, опублікована в каталозі FIDMarseille: «Обираючи фотографію як матеріал, а пам’ять як напрям, ми неминуче опиняємося в лабіринті, створеному нашою власною пам’яттю та пам’яттю інших» – попереджає Олександр Балагура. І додає: «Якщо прагнути вибратися з цього лабіринту, ми також перетворюємося на матеріал». Попередження зрозуміле: фільм несе відповідальність за свою непрямолінійну сутність. Нічого не представлено як даність: ані зображення, ані далекі витоки їхніх походжень. У постійному поверненні назад і вперед, між теоретичними медитаціями та блискучою візуальною інтенсивністю, між чутливістю та мізан-прірвою (mise-en-abyme), між фільмом та чарівним поетичним мистецтвом, Балагура веде нас у подорож, і не тому, що він схильний до витонченості, а тому, що готовий пропускати крізь себе навколишні образи, не губити їх. Тому в сповільненому темпі нас запрошують на зустріч із ангелом, Данте, Брєжнєвим, кінорежисером та його командою, сценами з Мейбріджа, фотографією сплячої жінки на російському ринку. І поки образи тчуть цей лабіринт, виникає питання не лише про споглядання, акт творчості, а й про сам фільм у процесі його створення та осмислення. Історія колишнього Радянського Союзу поступово перетворюється на волокно, яке перетворюється на нитку Аріадни. –Жан-Пьєр Рем та Ніколя Фьодоров
Марсельский фестиваль документального кіно FIDMarseille проводиться у Франції щорічно з 1989 року. Журі нагороджує учасників у міжнародній, національній та дебютній категоріях. Цього року фестиваль проходив з 2 до 8 липня і представив глядачам понад 150 фільмів.
Читайте також: інтерв’ю з Олександром Балагурою про «Час життя об’єкта в кадрі»…