Docudays UA традиційно запрошує членів журі представити свої останні роботи або ретроспективи. Цього року на глядачів чекає ретроспектива Аудрюса Стоніса, останній фільм Олександра Балагури «Час життя об'єкта в кадрі» та кінодебют засновника та керівника журналу «Сеанс» Любові Аркус «Антон тут поряд».
Фільм Любові Аркус здобув нагороду від інтернет-критиків на Венеційському МКФ 2012. Головний герой – хлопчик-аутист. Він живе між облупленою квартирою на околиці великого міста й лікарнею для душевнохворих. Антон опиняється в полі зору камери, коли не сьогодні-завтра стане пацієнтом психоневрологічного інтернату – місця, де люди з таким діагнозом, як у нього, довго не живуть. Автор – камера – герой. Відстань між ними щохвилини зменшується, автору доводиться увійти в кадр і стати дійовою особою. Але ця розповідь не про те, як одна людина допомогла іншій, а про те, як одна людина впізнала себе в іншій. Про те, що в кожному з нас живе Інший, якого щодня доводиться в собі вбивати, щоб вижити. 23 березня, 14:00, Будинок кіно, Синя зала.
Вісім років тому Олександр Чекмєньов сфотографував на одеському Привозі молоду дівчину, що спала під прилавком. З цього й почався фільм Олександра Балагури «Час життя об’єкта в кадрі». Фото Чекменьова настільки зачепило документалістів, що кілька років потому вони вирушили на знайомий ринок – щоб дізнатися про свою героїню більше. Автори фільму знаходять її знайомих – і починають розплутувати цей клубок, що перетворюється на пригадування цілої епохи. Це 25 років життя країни, які бачиш у перукарні, в’язниці, на зупинці, в шахті, в лікарні, в кожній побутовій дрібниці. Родзинкою фільму є поєднання реальних та постановочних сюжетів, тому жанр «Часу життя об’єкта в кадрі» визначають як документально-експериментальний. 27 березня, 14:00, Будинок кіно, Синя зала.
Кордони між видимим і невидимим, чутним і нечутним розмиваються у фільмах Аудрюса Стоніса. Докладно про його ретроспективу читайте тут.
Фото: «Час життя об'єкта в кадрі»